KudoZ home » Polish » General / Conversation / Greetings / Letters

Devon, Somerset - odmiana

Polish translation: odmieniaj hrabstwo


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:Devon, Somerset - odmiana
Polish translation:odmieniaj hrabstwo
Entered by: literary

10:56 Feb 16, 2008
Polish to Polish translations [PRO]
Art/Literary - General / Conversation / Greetings / Letters
Polish term or phrase: Devon, Somerset - odmiana
Hrabstwa angielskie.

Kto? co? Devon, Somerset
Kogo czego?
Komu czemu?
Z kim? z czym?

Przypuszczam, że nie odmieniają się.
"Tradycyjnie wielu nazw obcych nie odmieniamy, nawet gdy można by je zaliczyć do odpowiednich polskich wzorców deklinacyjnych." - Słownik poprawnej polszczyzny
literary
odmieniaj hrabstwo
Explanation:
tradycyjnie (pamiętam to z Sherlocka Holmesa ;) w takich sytuacjach odmienia się kogo?czego? - hrabstwa Devon, Somerset; komu? czemu? hrabstwu Devon, Somerset...
IMHO, zdanie "pojechał do Southhamptonu" (Devonu, Somersetu) brzmi sztucznie.
choć pewnie w rozgrywkach piłkarskich grałby Devon z Somersetem ;)

Magda
Selected response from:

Magda Dziadosz
Poland
Grading comment
Dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1odmieniaj słowo hrabstwo
bajbus
3 +1odmieniaj hrabstwo
Magda Dziadosz


Discussion entries: 7





  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
odmieniaj hrabstwo


Explanation:
tradycyjnie (pamiętam to z Sherlocka Holmesa ;) w takich sytuacjach odmienia się kogo?czego? - hrabstwa Devon, Somerset; komu? czemu? hrabstwu Devon, Somerset...
IMHO, zdanie "pojechał do Southhamptonu" (Devonu, Somersetu) brzmi sztucznie.
choć pewnie w rozgrywkach piłkarskich grałby Devon z Somersetem ;)

Magda

Magda Dziadosz
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dzięki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Witold Chocholski
11 mins

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
odmieniaj słowo hrabstwo


Explanation:
np. w hrabstwie Devon

bajbus
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Witold Chocholski
10 mins
  -> Thx!