KudoZ home » Polish » General / Conversation / Greetings / Letters

comiesięczne vs. miesięczne

Polish translation: miesięczne


09:33 Dec 5, 2004
Polish to Polish translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
Polish term or phrase: comiesięczne vs. miesięczne
np. rachunki. Która wersja jest poprawna?
Alina Brockelt
Polish translation:miesięczne
Explanation:
Comiesięczne brzmi dziwnie... - gugiel wydaje się to potwierdzać.
KSJP podaje jednak zarówno comiesięczny, jak i miesięczny za poprawne:
comiesiêczny: «zdarzaj¹cy siê, przypadaj¹cy, powtarzaj¹cy siê co miesi¹c»
Comiesiêczny jarmark.
Comiesiêczne sprawozdanie.

miesiêczny ~czni
1. «zwi¹zany z okresem miesi¹ca; odbywaj¹cy siê, powtarzaj¹cy siê, p³atny co miesi¹c, przeznaczony na miesi¹c itp.»
Bilet, abonament miesiêczny.
Bud¿et miesiêczny.
Pensja, op³ata miesiêczna.
Pismo miesiêczne.
Norma miesiêczna.
2. «trwaj¹cy, istniej¹cy, dzia³aj¹cy przez miesi¹c; ¿yj¹cy od miesi¹ca»
Miesiêczny urlop, pobyt.
Miesiêczne dziecko.
To sezonowi, miesiêczni pracownicy.
3. poet. «ksiê¿ycowy»
Miesiêczna poœwiata.

Ja wzi±łbym to, co częstsze


--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2004-12-05 10:16:46 GMT)
--------------------------------------------------

Zwróć uwagę na \"płatny co miesiąc\" - dla rachunku IMO optymalne
Selected response from:

Jerzy Czopik
Germany
Grading comment
Dzięki serdeczne, także dla Leffa. Punkty za wyczerpuj±ce wyja¶nienie :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4miesięczne
Jerzy Czopik
4obie
leff


  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
comiesięczne vs. miesięczne
obie


Explanation:
dotyczą po prostu innych sytuacji.

comiesięczny = odbywający się regularnie co miesiąc
miesięczny = dotyczący mesiąca, trwający miesiąc



leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
comiesięczne vs. miesięczne
miesięczne


Explanation:
Comiesięczne brzmi dziwnie... - gugiel wydaje się to potwierdzać.
KSJP podaje jednak zarówno comiesięczny, jak i miesięczny za poprawne:
comiesiêczny: «zdarzaj¹cy siê, przypadaj¹cy, powtarzaj¹cy siê co miesi¹c»
Comiesiêczny jarmark.
Comiesiêczne sprawozdanie.

miesiêczny ~czni
1. «zwi¹zany z okresem miesi¹ca; odbywaj¹cy siê, powtarzaj¹cy siê, p³atny co miesi¹c, przeznaczony na miesi¹c itp.»
Bilet, abonament miesiêczny.
Bud¿et miesiêczny.
Pensja, op³ata miesiêczna.
Pismo miesiêczne.
Norma miesiêczna.
2. «trwaj¹cy, istniej¹cy, dzia³aj¹cy przez miesi¹c; ¿yj¹cy od miesi¹ca»
Miesiêczny urlop, pobyt.
Miesiêczne dziecko.
To sezonowi, miesiêczni pracownicy.
3. poet. «ksiê¿ycowy»
Miesiêczna poœwiata.

Ja wzi±łbym to, co częstsze


--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2004-12-05 10:16:46 GMT)
--------------------------------------------------

Zwróć uwagę na \"płatny co miesiąc\" - dla rachunku IMO optymalne


    Reference: http://www.googlefight.com/cgi-bin/compare.pl?q1=comiesi%26%...
Jerzy Czopik
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dzięki serdeczne, także dla Leffa. Punkty za wyczerpuj±ce wyja¶nienie :-)