KudoZ home » Polish » Law (general)

palce

Polish translation: palce


12:23 Sep 7, 2006
Polish to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Polish term or phrase: palce
Zaćmiło mnie. Czy ktoś zna nazwy palców dłoni w połączeniu z ich numeracją
Ja znam tylko trzy - kciuk, wskazujący i serdeczny. Ale połaczenie ich z numeracją przewyższa moją inteligencję :-(
bartek
Polish translation:palce
Explanation:
1 kciuk
2 wskazujący
3 środkowy
4 serdeczny
5 mały

na wyczucie



--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2006-09-07 12:29:45 GMT)
--------------------------------------------------

tu rysunek ;-))
http://pl.wikipedia.org/wiki/Palec_ręki


--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2006-09-07 12:31:40 GMT)
--------------------------------------------------

jeszcze - numeracja chyba powinna być 'rzymska' - jak tu:
http://www.filo.pl/sciaga/read.php?ID_ART=1140
Nazwy palców I-kciuk, II-wskazujący, III-środkowy, IV-obrączkowy, V-mały.

(nb. o obrączkowym nigdy nie słyszałem)
Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
Dzięki :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +6palceMarek Daroszewski (MrMarDar)
5 +1środkowy i mały
aerduch


Discussion entries: 5





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
środkowy i mały


Explanation:
kciuk, wskazujący, środkowy, serdeczny i mały :-)

aerduch
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Barbara Gadomska
29 mins
  -> dziękuję!

2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +6
palce


Explanation:
1 kciuk
2 wskazujący
3 środkowy
4 serdeczny
5 mały

na wyczucie



--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2006-09-07 12:29:45 GMT)
--------------------------------------------------

tu rysunek ;-))
http://pl.wikipedia.org/wiki/Palec_ręki


--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2006-09-07 12:31:40 GMT)
--------------------------------------------------

jeszcze - numeracja chyba powinna być 'rzymska' - jak tu:
http://www.filo.pl/sciaga/read.php?ID_ART=1140
Nazwy palców I-kciuk, II-wskazujący, III-środkowy, IV-obrączkowy, V-mały.

(nb. o obrączkowym nigdy nie słyszałem)


Marek Daroszewski (MrMarDar)
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dzięki :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bezowski: http://pl.wikipedia.org/wiki/Palec_ręki
1 min
  -> dzięki

agree  Szymon Metkowski: na pewno tak. W nauce gry na fortepianie numeracja jest arabska :)
13 mins
  -> dzięki

agree  Monika Rozwarzewska
28 mins
  -> dzięki

agree  Barbara Gadomska
29 mins
  -> dzięki

agree  Alicja Butkiewicz-Hübscher
41 mins
  -> dzięki

agree  Rafal Korycinski
1 hr
  -> dzięki