KudoZ home » Polish » Law/Patents

p. nizej

Polish translation: delegowany SSO


10:51 Nov 11, 2003
Polish to Polish translations [PRO]
Law/Patents
Polish term or phrase: p. nizej
i jeszcze jedna niewiadoma w wyroku
Sędzia: del. SO "nazwisko" (spr.)
Nie wiem, co znacz± w tym wypadku: "del." i "spr.", bo "SO" to chyba sędzia okręgowy ...
Alina Brockelt
Polish translation:delegowany SSO
Explanation:
IMHO jest coś takiego, jak delegowanie sędziów w razie potrzeby do pracy w innym sądzie

Napomiast na (spr.) nie mam sensownego pomysłu.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-11 11:11:24 (GMT)
--------------------------------------------------

Limonka ma chyba rację - sędzia sprawozdawca
==================================

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-11 11:13:19 (GMT)
--------------------------------------------------

Sedzia sprawozdawca referuje na początku rozprawy w sądzie apelacyjnym przebieg sprawy w sądzie niższej instancji. Jeżeli tak wynika z całości tekstu, to chyba mamy wyjaśnienie.
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
Serdeczne dzięki, również dla Limonki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1dodaje juz tylko swoja musztarde, jak sie mowi po niemiecku
Uwe Kirmse
3 +1delegowany SSO
Andrzej Lejman


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
delegowany SSO


Explanation:
IMHO jest coś takiego, jak delegowanie sędziów w razie potrzeby do pracy w innym sądzie

Napomiast na (spr.) nie mam sensownego pomysłu.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-11 11:11:24 (GMT)
--------------------------------------------------

Limonka ma chyba rację - sędzia sprawozdawca
==================================

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-11 11:13:19 (GMT)
--------------------------------------------------

Sedzia sprawozdawca referuje na początku rozprawy w sądzie apelacyjnym przebieg sprawy w sądzie niższej instancji. Jeżeli tak wynika z całości tekstu, to chyba mamy wyjaśnienie.

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 74
Grading comment
Serdeczne dzięki, również dla Limonki!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lim0nka: del. - też tak to rozumiem, a spr. - sprawozdający? piszący sprawozdanie? - zgaduję
7 mins
  -> sędzia sprawozdawca

1 day7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
.
dodaje juz tylko swoja musztarde, jak sie mowi po niemiecku


Explanation:
Chce tylko dodac, ze nie ma "sedziego okregowego" jak pisalas. Jest natomiast Sedzia Sadu Okregowego (Richter am Bezirksgericht - nie "Bezirksrichter").

W tym przypadku wiec:
Sedzia delegowany Sadu Okregowego "nazwisko" (sprawozdawca)
[delegierter Richter am Bezirksgericht XXX (Berichterstatter)"

(Dopisuje po niemiecku, bo chyba na ten jezyk tlumaczysz.)

Uwe Kirmse
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  anglista
16 hrs