KudoZ home » Polish » Law/Patents

cytat z przepisow prawnych

Polish translation: jednak rok


11:05 Jan 23, 2004
Polish to Polish translations [PRO]
Law/Patents
Polish term or phrase: cytat z przepisow prawnych
Mam problem z "rozszyfrowaniem"
nastepujacego cytatu w uzasadnieniu wyroku: art. 208 kk/69, nie wiem, co oznacza w tym wypadku "69", ktore powtarza sie przy wszystkich cytowanych artykulach, bo chyba nie rok? Wyrok jest z roku 2001, takze nis sadze, zeby podstawe prawna orzeczenia stanowila wersja kk z roku 1969. Ale moze sie myle?
Alina Brockelt
Polish translation:jednak rok
Explanation:
patrz linki:

W przeciwnym razie, ustawą względniejszą dla oskarżonego byłby Kodeks karny
z 1969 r., bowiem art. 208 kk z 1969 r. nie należał w ogóle do przestępstw ...
www.prawo.lex.pl/czasopisma/osa/9_00.html

O. oskarżonych z art. 210 § 1 kk z 1969 r. i art. 208 kk z 1969
r. w związku z art. 60 § 1 kk z 1969 r. i art. 158 § 1 kk z ...
www.prawo.lex.pl/czasopisma/osa/4_01.html

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-23 11:14:25 (GMT)
--------------------------------------------------

i jeszcze jeden przyklad:

\"za winnych popełnienia czynu oznaczonego pkt. III wyczerpującego dyspozycję art. 208 kk z 1969 r.,\"
http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Orzecznictwo/SN/kar/w...
Selected response from:

Anna Bittner
Grading comment
Dziekuje!
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3jednak rok
Anna Bittner
3 +1a jednak
Andrzej Lejman


Discussion entries: 2





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
jednak rok


Explanation:
patrz linki:

W przeciwnym razie, ustawą względniejszą dla oskarżonego byłby Kodeks karny
z 1969 r., bowiem art. 208 kk z 1969 r. nie należał w ogóle do przestępstw ...
www.prawo.lex.pl/czasopisma/osa/9_00.html

O. oskarżonych z art. 210 § 1 kk z 1969 r. i art. 208 kk z 1969
r. w związku z art. 60 § 1 kk z 1969 r. i art. 158 § 1 kk z ...
www.prawo.lex.pl/czasopisma/osa/4_01.html

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-23 11:14:25 (GMT)
--------------------------------------------------

i jeszcze jeden przyklad:

\"za winnych popełnienia czynu oznaczonego pkt. III wyczerpującego dyspozycję art. 208 kk z 1969 r.,\"
http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Orzecznictwo/SN/kar/w...

Anna Bittner
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 69
Grading comment
Dziekuje!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  anglista: Art. 208. Kto kradnie w sposób szczególnie zuchwały lub z włamaniem, podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.
10 mins

agree  leff: A w nowym KK art.208 "Kto rozpija małoletniego, dostarczając mu napoju alkoholowego, ułatwiając jego spożycie lub nakłaniając go do spożycia takiego napoju..." Zupełnie różne przestępstwa. Obecnie kradzież z włamaniem lub użyciem przemocy to art. 279-280.
20 mins

agree  Uwe Kirmse: Komentarz umiescilem wyzej pod pytaniem, bo wlasciwie dotyczy kontekstu.
2 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
a jednak


Explanation:
to był słynny kodeks karny z 1969.

Uzasadnienie może odwoływać się do przepisów tego kodeksu na zasadzie przeciwstawienia, mówiąc, jak było, a jak jest.


Oczywiście trochę zgaduję...


    Reference: http://www.lexadin.nl/wlg/legis/nofr/eur/lxwepol.htm
Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 74

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  anglista: jw. (cytat z Twojego linku)
8 mins