KudoZ home » Polish to Dutch » Finance (general)

ryczalt

Dutch translation: forfait


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:ryczalt
Dutch translation:forfait
Entered by: Anna D Agostino

09:31 Sep 17, 2007
Polish to Dutch translations [PRO]
Finance (general)
Polish term or phrase: ryczalt
Slowo to pojawia sie nieomal bez kontekstu, jest to wycena przewozow autokarowych, w tabeli pojawia sie rubryka pod tytulem "ryczalt". Bardzo prosze o pomoc :)
Anna D Agostino
forfait
Explanation:
Ew. "forfaitair bedrag ". Często używane jest też po prostu "vast bedrag" albo "vast percentage".

Np. http://www.vanvlietmakelaardij.nl/cms.cfm?index=503030
Eigen Woning Forfait
Als u in het bezit bent van een eigen woning dan moet u het zogenaamde eigenwoningforfait opgeven. Voor de komst van het nieuwe belastingstelsel werd deze bijtelling het huurwaardeforfait genoemd. Dit forfait is een bedrag dat u bij uw inkomen moet optellen wanneer u uw aangifte inkomstenbelasting doet. Het eigen woning forfait is een bepaald percentage van de WOZ-waarde van uw eigen woning.
Selected response from:

Elzbieta
Netherlands
Grading comment
Zdecydowalam sie jednak na te odpowiedz, gdyz najlepiej wpasowala sie do tabeli, skladajacej sie z samych krotkich konkretnych pojec.

Bardzo dziekuje wszystkim Panstwu za pomoc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1forfaitair bedrag
Adam Bojan
4forfait
Elzbieta
3vaste prijs/vast bedrag
Wolfgang Jörissen


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
forfait


Explanation:
Ew. "forfaitair bedrag ". Często używane jest też po prostu "vast bedrag" albo "vast percentage".

Np. http://www.vanvlietmakelaardij.nl/cms.cfm?index=503030
Eigen Woning Forfait
Als u in het bezit bent van een eigen woning dan moet u het zogenaamde eigenwoningforfait opgeven. Voor de komst van het nieuwe belastingstelsel werd deze bijtelling het huurwaardeforfait genoemd. Dit forfait is een bedrag dat u bij uw inkomen moet optellen wanneer u uw aangifte inkomstenbelasting doet. Het eigen woning forfait is een bepaald percentage van de WOZ-waarde van uw eigen woning.


    Reference: http://www.leaseautovoordeel.nl/consequenties-forfait-bestel...
    Reference: http://www.hiswa.nl/C8/C8/Watertoeristenbelasting/default.as...
Elzbieta
Netherlands
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Zdecydowalam sie jednak na te odpowiedz, gdyz najlepiej wpasowala sie do tabeli, skladajacej sie z samych krotkich konkretnych pojec.

Bardzo dziekuje wszystkim Panstwu za pomoc!

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
forfaitair bedrag


Explanation:
taki jest po prostu odpowiednik (ang. lump sum)

--------------------------------------------------
Note added at 22 min (2007-09-17 09:54:14 GMT)
--------------------------------------------------

bv. "voor de externe kosten geldt een forfaitair bedrag van €..."

Adam Bojan
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wolfgang Jörissen
20 mins

41 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vaste prijs/vast bedrag


Explanation:
również możliwe, zależnie od kontekstu. Po niemiecku "Pauschale" lub "Pauschalbetrag" o ile Ci to pomoże.

Wolfgang Jörissen
Belize
Native speaker of: Native in GermanGerman