KudoZ home » Polish to Dutch » Insurance

roszczenie regresowe

Dutch translation: verhaalrechten


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:roszczenie regresowe
Dutch translation:verhaalrechten
Entered by: Ewa Posecka

12:05 Feb 14, 2005
Polish to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Insurance / warunki ubezpieczenia
Polish term or phrase: roszczenie regresowe
Jeżeli w związku ze szkodą, za którą X wypłacił odszkodowanie, przysługuje ubezpieczającemu roszczenie do osoby trzeciej, odpowiedzialnej za powstanie szkody, roszczenie to przechodzi na X do wysokości wypłaconego odszkodowania. Obowiązkiem ubezpieczającego jest zabezpieczenie roszczeń regresowych.
Ewa Posecka
verhaalrechten
Explanation:
albo "regresvorderingen"

http://www.onderzoekinformatie.nl/nl/oi/nod/onderzoek/OND126...
Project: Het regresrecht vanuit rechtsvergelijkend perspectief
Titel-Eng: The right of recourse from the perspective of comparative law
Samenvatting: Het betreft een rechtsvergelijkend onderzoek naar de juridische mogelijkheden om tot een eenvormig beleid in de uitoefening van verhaalrechten te komen.

http://217.22.54.30:8080/hugovandenberghe/opencms/website/ho...
Heel wat polissen voorzien regresvorderingen op de verzekerden ingeval van zware overtreding.
Selected response from:

Elzbieta
Netherlands
Grading comment
dziêkujê!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4verhaalrechten
Elzbieta
1regressierecht
Spilliaert


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
regressierecht


Explanation:
een bewust gokje - ben op verplaatsing, en heb mijn verklarende woordenboeken niet bij

Spilliaert
Poland
Native speaker of: Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Elzbieta: volgens mij haal je regres en regressie door elkaar
23 hrs

1 day5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
verhaalrechten


Explanation:
albo "regresvorderingen"

http://www.onderzoekinformatie.nl/nl/oi/nod/onderzoek/OND126...
Project: Het regresrecht vanuit rechtsvergelijkend perspectief
Titel-Eng: The right of recourse from the perspective of comparative law
Samenvatting: Het betreft een rechtsvergelijkend onderzoek naar de juridische mogelijkheden om tot een eenvormig beleid in de uitoefening van verhaalrechten te komen.

http://217.22.54.30:8080/hugovandenberghe/opencms/website/ho...
Heel wat polissen voorzien regresvorderingen op de verzekerden ingeval van zware overtreding.

Elzbieta
Netherlands
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
dziêkujê!