ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to Dutch » Social Science, Sociology, Ethics, etc.

zasilek pielegnacyjny

Dutch translation: TOG

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:zasilek pielegnacyjny
Dutch translation:TOG
Entered by: Ewa Posecka

18:43 Oct 16, 2004
Polish to Dutch translations [PRO]
Social Science, Sociology, Ethics, etc.
Polish term or phrase: zasilek pielegnacyjny
bez kontekstu
Ewa Posecka
TOG
Explanation:
http://www.handicap.nl/index.html?/wetten/2-3tog.htm
Ouders die een gehandicapt kind thuis verzorgen, komen vaak voor hoge kosten te staan. Toch kiezen veel ouders of verzorgers ervoor hun kind thuis te houden. Om ze daarbij financieel te steunen, bestaat een soort extra kinderbijslag voor thuiswonende gehandicapte kinderen, de Tegemoetkoming onderhoudskosten thuiswonende meervoudig en ernstig gehandicapte kinderen (TOG).

http://www.pomocspoleczna.ngo.pl/labeo/app/cms/x/11357
Zasi³ek pielêgnacyjny przys³uguje:
1. Dziecku w wieku do 16 lat - jeœli zosta³o uznane za niepe³nosprawne.
2. Osobie w wieku powy¿ej 16 lat - jeœli jest niepe³nosprawna w stopniu umiarkowanym (zgodnie z orzeczeniem lekarskim), a niepe³nosprawnoœæ powsta³a w wieku uprawniaj¹cym j¹ do zasi³ku rodzinnego (np. w czasie nauki w szkole).
Selected response from:

Elzbieta Wójcicka
Netherlands
Grading comment
dziêki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1TOG
Elzbieta Wójcicka
3uitkering verpleging en verzorging
Wolfgang Jörissen


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uitkering verpleging en verzorging


Explanation:
Widocznie tylko w Hadze sie tak nazywa. Ale moze pasuje...


    Reference: http://www.denhaag.nl/smartsite.html?id=32509
Wolfgang Jörissen
Belize
Native speaker of: Native in GermanGerman

30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
TOG


Explanation:
http://www.handicap.nl/index.html?/wetten/2-3tog.htm
Ouders die een gehandicapt kind thuis verzorgen, komen vaak voor hoge kosten te staan. Toch kiezen veel ouders of verzorgers ervoor hun kind thuis te houden. Om ze daarbij financieel te steunen, bestaat een soort extra kinderbijslag voor thuiswonende gehandicapte kinderen, de Tegemoetkoming onderhoudskosten thuiswonende meervoudig en ernstig gehandicapte kinderen (TOG).

http://www.pomocspoleczna.ngo.pl/labeo/app/cms/x/11357
Zasi³ek pielêgnacyjny przys³uguje:
1. Dziecku w wieku do 16 lat - jeœli zosta³o uznane za niepe³nosprawne.
2. Osobie w wieku powy¿ej 16 lat - jeœli jest niepe³nosprawna w stopniu umiarkowanym (zgodnie z orzeczeniem lekarskim), a niepe³nosprawnoœæ powsta³a w wieku uprawniaj¹cym j¹ do zasi³ku rodzinnego (np. w czasie nauki w szkole).

Elzbieta Wójcicka
Netherlands
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 11
Grading comment
dziêki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dorota Strzyzewska-Kingori: na pewno - sama dostaję
40 mins