ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to English » Accounting

pozostałe koszty nie stanowiące k.u.p.

English translation: other costs not being tax deductible

12:13 Dec 8, 2006
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
Polish term or phrase: pozostałe koszty nie stanowiące k.u.p.
Podpunkt w sprawozdaniu finansowym. k.u.p. występuje dosyć często na stronach intern., ale nie udało mi się znaleźć znaczenia, a tym bardziej tłumaczenia. Może ktoś z doświadczenia lub innych źródeł zna ten termin.....

Kontekst (punkt i ramka):
3.5 Różnice między podstawą opodatkowania podatkiem dochodowym a zyskiem brutto:

wyszczególnienie
1 wynik finansowy brutto
2 różnice kursowe bilansowe dodatnie
3 odsetki od zobowiązań budżetowych
4 reklama i reprezentacja ponad limit.
5 zaliczka na poczet sprzedaży
6 pozostałe koszty nie stanowiące kup.
goodheavens
English translation:other costs not being tax deductible
Explanation:
http://www.google.pl/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=...

koszty uzyskania przychodu:
Tax Deductible (Business) Expenses/Costs
http://www.answers.com/topic/tax-deductible-business-expense...

Ewentualnie w "Polish English"
Other costs not constituting tax deductible costs

Inne określenie na koszty uzyskania przychodu:
Costs of revenue(s)

Ale rozumienie tego pojęcia w jęz. ang. odbiega od znaczenia k.u.p. w rozumieniu polskiego prawa podatkowego, także tego bym nie użył.
Selected response from:

Wojciech Wołoszyk
Poland
Grading comment
Dziękuję :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1other, non-tax deductible costsMarek Daroszewski (MrMarDar)
4other costs not being tax deductible
Wojciech Wołoszyk
4other costs that do not constitute income acquisition costs
ironsz
3other costs (other than COGS)
IwonaASzymaniak


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
other costs that do not constitute income acquisition costs


Explanation:
imho

ironsz
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
other costs not being tax deductible


Explanation:
http://www.google.pl/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=...

koszty uzyskania przychodu:
Tax Deductible (Business) Expenses/Costs
http://www.answers.com/topic/tax-deductible-business-expense...

Ewentualnie w "Polish English"
Other costs not constituting tax deductible costs

Inne określenie na koszty uzyskania przychodu:
Costs of revenue(s)

Ale rozumienie tego pojęcia w jęz. ang. odbiega od znaczenia k.u.p. w rozumieniu polskiego prawa podatkowego, także tego bym nie użył.

Wojciech Wołoszyk
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dziękuję :)

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
other, non-tax deductible costs


Explanation:
www.proz.com/kudoz/1066677

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 119

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  inmb: jeśli jest to POLSKIE sptawozdanie PODATKOWE; NIE menadżerskie
9 hrs
  -> dzięki

25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
other costs (other than COGS)


Explanation:
COGS costs of goods sold
może tak?

IwonaASzymaniak
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 32