KudoZ home » Polish to English » Accounting

wartość zastąpienie

English translation: substitution cost / value


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:wartość zastąpienia
English translation:substitution cost / value
Entered by: Agnieszka Szotek

18:27 Mar 22, 2002
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents - Accounting
Polish term or phrase: wartość zastąpienie
metody wyceny majątku
UWAGA!
zgodnie ze standardami używa się dla wyrażenia "wartość odtworzeniowa" słowa "replacement", ale wartość odtworzenia nie jest wartością zastąpienie. Na przykład wyceniamy elektrociepłownie - wartość odtworzenia to będzie koszt wybudowania obecnie EC o takich samych parametrach i technologii, natomiast wartość zastąpienia to koszt wybudowania nowej EC o porównywalnych parametrach ale z wykorzystaniem najnowszej, obecnej technologii.
Agnieszka Szotek
substitution cost
Explanation:
substitution v. replacement
i raczej cost niz value.
replacement/substitution cost accounting (wycena majatku wedlug wartosci odtworzeniowej/zastapienia).
Selected response from:

Magda Dziadosz
Poland
Grading comment
Thank you
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5equivalent value
Lota
4substitution cost
Magda Dziadosz


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
equivalent value


Explanation:
.

Lota
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
substitution cost


Explanation:
substitution v. replacement
i raczej cost niz value.
replacement/substitution cost accounting (wycena majatku wedlug wartosci odtworzeniowej/zastapienia).

Magda Dziadosz
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 173
Grading comment
Thank you