KudoZ home » Polish to English » Accounting

odpisać jednorazowo

English translation: to write off as a one/single entry


17:41 Apr 1, 2004
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
Polish term or phrase: odpisać jednorazowo
środki trwałe o wartości poniżej 3500 zł są odpisywane jednorazowo.
Pawel Czernecki
English translation:to write off as a one/single entry
Explanation:
prozpozycja

chyba tez obilo mi sie o uszy one time write off, ale glowy nie dam...

Odpis w kozty - write-off - z punktu widzenia rachunkowosci (i zodnie ze zdrowym rozsadkiem) jest to formalne stwierdzenie faktu, ze nastapila calkowita i trwala utrata watosci przez skladnik aktywow, ktory w zwiazku z ty zostaje spisany w ciezar kosztow.

jeszcze charge-off jako odpis w koszty
w jazyku angielskim termin "charge-off" jest zwykle uzywany zamiennie z "write-off". Jezeli w ogole istnieje jakakolwiek roznica miedzy tymi dwoma terminami, to polegalaby ona na tym, ze pierwszy z nich ("charge-off") oznacza eliminacje skladnika majatku i odpowiadajacego mu zapisu na koncie korygujacym w bilansie (o ile takie istnieje), z kolei drugi termin ("write-off") oznacza wykazanie kosztu w rachunku zyskow i strat.

wszystko za "Kompendium terminow z zkresu rachunkowosci i finansow po polsku i angielsku" R. Patterson, PriceWaterhouseCoopers i Fundacja Rozwoju Rachunkowosci w Polsce
Selected response from:

GingerR
Grading comment
Dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2to write off as a one/single entry
GingerR
4to fully charge into expenses
Adam Lankamer


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
odpisać jednorazowo
to fully charge into expenses


Explanation:
IMHO

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1001

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
odpisać jednorazowo
to write off as a one/single entry


Explanation:
prozpozycja

chyba tez obilo mi sie o uszy one time write off, ale glowy nie dam...

Odpis w kozty - write-off - z punktu widzenia rachunkowosci (i zodnie ze zdrowym rozsadkiem) jest to formalne stwierdzenie faktu, ze nastapila calkowita i trwala utrata watosci przez skladnik aktywow, ktory w zwiazku z ty zostaje spisany w ciezar kosztow.

jeszcze charge-off jako odpis w koszty
w jazyku angielskim termin "charge-off" jest zwykle uzywany zamiennie z "write-off". Jezeli w ogole istnieje jakakolwiek roznica miedzy tymi dwoma terminami, to polegalaby ona na tym, ze pierwszy z nich ("charge-off") oznacza eliminacje skladnika majatku i odpowiadajacego mu zapisu na koncie korygujacym w bilansie (o ile takie istnieje), z kolei drugi termin ("write-off") oznacza wykazanie kosztu w rachunku zyskow i strat.

wszystko za "Kompendium terminow z zkresu rachunkowosci i finansow po polsku i angielsku" R. Patterson, PriceWaterhouseCoopers i Fundacja Rozwoju Rachunkowosci w Polsce

GingerR
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 34
Grading comment
Dzięki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dorota Crates
15 hrs
  -> dziekuje

agree  madziag: Jaki cudowny link do tego kompendium. Dziękuję@!!!!!
4618 days