KudoZ home » Polish to English » Accounting

stała cena ewidencyjna

English translation: firm fixed price


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:stała cena ewidencyjna
English translation:firm fixed price
Entered by: eMTe

09:44 Jun 30, 2004
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
Polish term or phrase: stała cena ewidencyjna
W wyniku przeprowadzonej inwentaryzacji metodą spisu z natury, sprawdzenia stanów ilościowych oraz wyceny zapasów magazynowych metodą „Stałych cen ewidencyjnych” z uwzględnieniem zasady ostrożnej wyceny stwierdzono wyższą wartość w bilansie na kontach magazynowych.
eMTe
Poland
firm fixed price
Explanation:
tak to jest

--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2004-06-30 10:21:25 GMT)
--------------------------------------------------

fixed prices

Term used for simplification of an inventory flow settlement. Fixed prices are assumed for the accounting purpose within a specified period of time. Deviations of such prices are then adjusted by actual prices. A deviation represents the difference between the invoice value and the fixed price. Usually at the end of a month the deviations are allocated in proportion to the items both remaining in the inventory and used for production
http://www.proz.com/kudoz/51473
+ słownik marketingu i reklamy, w którym ceny stałe = firm prices
+ owwn experience

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2004-06-30 10:25:03 GMT)
--------------------------------------------------

poza tym, na litość ........ cena ewidencyjna ma raczej niewiele a wręcz nic wspolnego z wprowadzam\\neij jej do komputera. Dziwactwo jakieś
Selected response from:

bartek
Grading comment
dziękuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4firm fixed price
bartek
3fixed standard priceMarek Daroszewski (MrMarDar)


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stała cena ewidencyjna
firm fixed price


Explanation:
tak to jest

--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2004-06-30 10:21:25 GMT)
--------------------------------------------------

fixed prices

Term used for simplification of an inventory flow settlement. Fixed prices are assumed for the accounting purpose within a specified period of time. Deviations of such prices are then adjusted by actual prices. A deviation represents the difference between the invoice value and the fixed price. Usually at the end of a month the deviations are allocated in proportion to the items both remaining in the inventory and used for production
http://www.proz.com/kudoz/51473
+ słownik marketingu i reklamy, w którym ceny stałe = firm prices
+ owwn experience

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2004-06-30 10:25:03 GMT)
--------------------------------------------------

poza tym, na litość ........ cena ewidencyjna ma raczej niewiele a wręcz nic wspolnego z wprowadzam\\neij jej do komputera. Dziwactwo jakieś

bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 340
Grading comment
dziękuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Marek Daroszewski (MrMarDar): any reference? // IMO firm = fixed price (cena stala); cena ewidencyjna to tez c. stala; wprowadzano do systemu komputerowego (ewidencji) staje sie cena ewidencyjna ;-)
12 mins

18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
stała cena ewidencyjna
fixed standard price


Explanation:
vide: http://www.horizoninfosys.com.au/hifin4/manual/347.htm
IMO - cena ewidencyjna, to cena wprowadzona do systemu komputerowego (= ewidencji); zazwyczaj jest to 'standard price'

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2004-06-30 10:08:02 GMT)
--------------------------------------------------

vide tez tu (standard cost):http://www.pmforum.org/library/glossary/PMG_S06.htm

(chociaz koszt nie zawsze = cena)

--------------------------------------------------
Note added at 57 mins (2004-06-30 10:42:00 GMT)
--------------------------------------------------

wg terminologii SAP: http://www.sapfans.com/sapfans/sapfaq/sapgloss.htm
http://www.sapgenie.com/sapfunc/purchasing.htm

tutaj (http://www.cire.pl/erp/publikacje/1.html) po polsku \"Przykładowo, definicja indeksu materiałowego w wypadku systemu mySAP.com polega na podaniu informacji opisowych na przykład: kod materiału, nazwa, podstawowa jednostka miary czy przynależność do grupy materiałowej oraz równocześnie informacji o charakterze sterującym, na przykład: typ materiału (np. surowiec, półprodukt, wyrób gotowy) i przypisany sposób automatycznego księgowania oraz sposób wyceny (np. cena ewidencyjna, cena ruchoma średnioważona).\"
A tu roznica miedzy \'standard price\' a \'moving average price\' (http://www.sap-basis-abap.com/sapmm017.htm)

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 119

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  bartek: spójrz niżej
18 mins