KudoZ home » Polish to English » Agriculture

ostwie

English translation: hay pole


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:ostew, ostrewka
English translation:hay pole
Entered by: Ryszard Matuszewski

19:44 Feb 24, 2006
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Agriculture
Polish term or phrase: ostwie
produkcja siana na powierzchni łąki i na ostwiach (rusztowania do suszenia siana)
Ryszard Matuszewski
hay pole
Explanation:
jesli ostwie/ostrewki to to co na zdjęciach:
http://www.plfoto.com/zdjecie.php?nast_data=593791
http://cyberfoto.pl/album_page.php?pic_id=16570&sid=92a432d2...

to są to hay poles, jak tu, tez na zdjęciach:


http://www.leafpile.com/TravelLog/Romania/Farming/MakingaHay...
http://vilda.alaska.edu/cgi-bin/docviewer.exe?CISOROOT=/cdmg...

"ostwie" brzmi bardzo ludowo, więc MSZ angielski odpowiedni tez powinien brzmiec zwyczajnie i nietechnicznie
Selected response from:

Barbara Gadomska
Grading comment
Dzięki, zdjęcia mnie przekonały. Bo męczyly mnie różne hay racks, hay stackers, ale to nie to
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5monopod for hay drying
Maciej Andrzejczak
4hay pole
Barbara Gadomska


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
ostew (ostrewka)
monopod for hay drying


Explanation:
ostrewka - wbity w ziemię pień z krótko obciętymi gałęziami do układania kopek siana

ostew: 1. przyrząd do suszenia siana 2. dawniej: krokiew w bocznej ścianie dachu, umieszczona między krokwiami narożnymi ...
www.calendar.webd.pl/www10/index.php - 23k -

dwie naswy poslkie się na to spotyka..

Maciej Andrzejczak
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 36

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hay pole


Explanation:
jesli ostwie/ostrewki to to co na zdjęciach:
http://www.plfoto.com/zdjecie.php?nast_data=593791
http://cyberfoto.pl/album_page.php?pic_id=16570&sid=92a432d2...

to są to hay poles, jak tu, tez na zdjęciach:


http://www.leafpile.com/TravelLog/Romania/Farming/MakingaHay...
http://vilda.alaska.edu/cgi-bin/docviewer.exe?CISOROOT=/cdmg...

"ostwie" brzmi bardzo ludowo, więc MSZ angielski odpowiedni tez powinien brzmiec zwyczajnie i nietechnicznie

Barbara Gadomska
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dzięki, zdjęcia mnie przekonały. Bo męczyly mnie różne hay racks, hay stackers, ale to nie to