KudoZ home » Polish to English » Agriculture

biała zgnilizna/srebrzystość liści

English translation: silver leaf disease


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:srebrzystość liści
English translation:silver leaf disease
Entered by: Goodness

16:55 Jul 3, 2004
Polish to English translations [PRO]
Science - Agriculture / botany, tree diseases
Polish term or phrase: biała zgnilizna/srebrzystość liści
fruit trees disease
Goodness
United Kingdom
silver leaf disease
Explanation:
Choroba wywołana przez grzyb Stereum purpureum. Wg: J. Kochman Fitopatologia + :

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 13 mins (2004-07-03 19:09:18 GMT)
--------------------------------------------------

zapomnialem o \"-\" miedzy silver a leaf

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 47 mins (2004-07-03 19:43:02 GMT)
--------------------------------------------------

a jesli chodzi o Sclerotinium, to wywoluje zgnilizne twardzikowa: m. in. slonecznika, fasoli i tytoniu :)
Selected response from:

Jakub Szacki
Poland
Grading comment
Dzięki. : )
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1silver leaf disease
Jakub Szacki
5white rot/silver-leaf
Piotr Rypalski


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
biała zgnilizna/srebrzystość liści
white rot/silver-leaf


Explanation:
In English they are quite similar to the Polish names you provided :)


    Reference: http://ohioline.osu.edu/hyg-fact/3000/
    www.inra.fr/Internet/Produits/ HYP3/pathogene/6chopu2.htm
Piotr Rypalski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish

22 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
biała zgnilizna/srebrzysto�ć li�ci
silver leaf disease


Explanation:
Choroba wywołana przez grzyb Stereum purpureum. Wg: J. Kochman Fitopatologia + :

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 13 mins (2004-07-03 19:09:18 GMT)
--------------------------------------------------

zapomnialem o \"-\" miedzy silver a leaf

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 47 mins (2004-07-03 19:43:02 GMT)
--------------------------------------------------

a jesli chodzi o Sclerotinium, to wywoluje zgnilizne twardzikowa: m. in. slonecznika, fasoli i tytoniu :)


    Reference: http://www.inra.fr/Internet/Produits/HYP3/pathogene/6chopu2....
Jakub Szacki
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 52
Grading comment
Dzięki. : )

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Natalie: Jak moze Stereum PURPUREUM wywolac BIALA zgnilizne? //OK, zgadzam sie.Bo znalazlam ze S.purp. wywoluje plamy fioletowe :-)
2 hrs
  -> oczywiscie ze moze. Grzyb to grzyb, a choroba przez niego wywylywana to choroba. Zonb tu, jesli nie dowierzasz fgrancuskiemu linkowi: http://www.actahort.org/books/384/384_93.htm