KudoZ home » Polish to English » Art, Arts & Crafts, Painting

Dom Służebny Polskiej Sztuce Słowa i Obrazu Fundacji Kresy 2000

English translation: dać objaśnienie


13:07 Sep 2, 2006
Polish to English translations [PRO]
Art, Arts & Crafts, Painting
Polish term or phrase: Dom Służebny Polskiej Sztuce Słowa i Obrazu Fundacji Kresy 2000
Do przewodnika - muszę jakoś przetłumaczyć, na tyle, żeby było wiadomo, co to takiego.
Wersja dotychczasowa: Ancillary House for the Polish Art of Word and Vision of Kresy 2000 Foundation
dalej jest, że ...a non-profit organization...
Coś tu zmienić?
niestety, na swojej stronie nie mają wersji angielskiej :(
allp
Poland
English translation:dać objaśnienie
Explanation:
Jak ktoś się tak nazwał, to można mu współczuć, gratulować. Kwestia gustu, ale po co go zmieniać. Poszłabym w tym względize tropem nazw podobnych organizacji non-profit, które wśród swych zadań statutowych wymieniają promocję języka, kultury, etc., jak Goethe Institut, Casa Cervantes, British Council, Alliance Française, którym nikt przecież nazwy nie zmienia. Wiem, że to mała organizacja i nie tak renomowana, ale dałabym w nawiasie krótkie wyjaśnienie (an ngo for the promotion and development of the historical and cultural tradition & heritage in/of the former Polish East Borderlands) -->coś w tym stylu albo najlepiej krócej

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2006-09-03 11:10:33 GMT)
--------------------------------------------------

Aha, to Ancillary chyba nie byłoby dobrym tłumaczeniem, bo ta służebność wobec kultury miałaby raczej odcień znaczeniowy service, a nie pomocniczości czy subsydiarności, ale to bardziej odczucie czy przeczucie niż pewność. Poniżej synonimy ancillary z Webstera:
Synonyms AUXILIARY, accessory, adjuvant, appurtenant, collateral, contributory, subservient, subsidiary
2
Synonyms CONCOMITANT, accompanying, attendant, attending, coincident, collateral, incident, satellite


--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2006-09-08 12:57:46 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

I ja dziękuję :)
Selected response from:

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Grading comment
Dziękuję :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1The Kresy 2000 Foundation Centre for Polish Literature and Fine Arts
Andrzej Mierzejewski
3dać objaśnienie
IwonaASzymaniak


Discussion entries: 1





  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
The Kresy 2000 Foundation Centre for Polish Literature and Fine Arts


Explanation:
wstępna propozycja do obróbki

Centre zamiast Dom Służebny, bo wymiękłem ;-)

--------------------------------------------------
Note added at 33 mins (2006-09-02 13:40:52 GMT)
--------------------------------------------------

albo: the Kresy 2000 foundation centre for Polish literature and fine arts - jako wyjaśnienie w nawiasie za oryginalną nazwą



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-09-02 14:42:52 GMT)
--------------------------------------------------

albo: The Kresy 2000 Foundation House for Polish Literature and Fine Arts

--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2006-09-03 14:49:23 GMT)
--------------------------------------------------

dobry komentarz SzIwonki, że sprawa dotyczy Polish East Borderland. Problem w tym, że wyjaśnienie będzie ...razy dłuższe od oryginału. Asker musi zdecydować, jak szczegółową informację należy przekazać.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Monika Lipiec: Popieram, żeby wywalić tę służebność :) Koszmarek :)
36 mins
  -> ale śliczne w swej prostocie, no nie ? ;-)

21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dać objaśnienie


Explanation:
Jak ktoś się tak nazwał, to można mu współczuć, gratulować. Kwestia gustu, ale po co go zmieniać. Poszłabym w tym względize tropem nazw podobnych organizacji non-profit, które wśród swych zadań statutowych wymieniają promocję języka, kultury, etc., jak Goethe Institut, Casa Cervantes, British Council, Alliance Française, którym nikt przecież nazwy nie zmienia. Wiem, że to mała organizacja i nie tak renomowana, ale dałabym w nawiasie krótkie wyjaśnienie (an ngo for the promotion and development of the historical and cultural tradition & heritage in/of the former Polish East Borderlands) -->coś w tym stylu albo najlepiej krócej

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2006-09-03 11:10:33 GMT)
--------------------------------------------------

Aha, to Ancillary chyba nie byłoby dobrym tłumaczeniem, bo ta służebność wobec kultury miałaby raczej odcień znaczeniowy service, a nie pomocniczości czy subsydiarności, ale to bardziej odczucie czy przeczucie niż pewność. Poniżej synonimy ancillary z Webstera:
Synonyms AUXILIARY, accessory, adjuvant, appurtenant, collateral, contributory, subservient, subsidiary
2
Synonyms CONCOMITANT, accompanying, attendant, attending, coincident, collateral, incident, satellite


--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2006-09-08 12:57:46 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

I ja dziękuję :)

Example sentence(s):
  • wyszłam z ich Statutu: Działalność na rzecz sztuki i kultury współczesnych Kresów Rzeczypospolitej oraz ochrona historycznego dziedzictwa kulturowego, tradycji i zwyczajów kresowych.
IwonaASzymaniak
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Dziękuję :)