KudoZ home » Polish to English » Art, Arts & Crafts, Painting

punktowanie

English translation: 1. dot painting 2. spot inpainting


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:punktowanie
English translation:1. dot painting 2. spot inpainting
Entered by: Polangmar

21:51 Feb 19, 2008
Polish to English translations [PRO]
Art/Literary - Art, Arts & Crafts, Painting / konserwacja
Polish term or phrase: punktowanie
Luminescencja wzbudzona promieniami UV wykazuje drobne punktowania leżące między werniksami.
Zapewne chodzi o punktowe wypełnienia?
Slawomir Nowodworski
Poland
1. dot painting 2. spot inpainting
Explanation:
Nanoszono farbę dwoma sposobami: przez tzw. „punktowanie”, czyli kropeczkami albo przy pomocy kresek.
W odpowiedniej odległości, kreski lub kropki, zlewały się w jedną całość i dawały łagodne przejścia z tonu w ton.
http://tinyurl.com/252d5x

Wymalowania wykonaliśmy żmudną technologią punktowania, czyli uzupełnianie milionami kolorowych kropeczek. Staraliśmy się, żeby dziełu przywrócić jego dawny wygląd i jednocześnie nie stworzyć wrażenia, że jest ono jakby na nowo stworzone.
http://tinyurl.com/yucu4e

In the case of paintings conservation, this may mean that there is an area of the paint layer that has been lost due to a tear or flaking; this area will need to be inpainted to match the original tonal values of the artist.
http://tinyurl.com/yr57jw

http://tinyurl.com/2hgnlc
http://tinyurl.com/2a9o59
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3dot-by-dot inpainting
Lucyna Długołęcka
31. dot painting 2. spot inpaintingPolangmar
2touch-ups
Tomasz Poplawski


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
touch-ups


Explanation:
być może jest to coś dużo bardziej specjalistycznego, a wówczas wykraczającego poza moją skromną wiedzę w tej dziedzinie, więc traktuj to raczej jako punkt wyjściowy do dyskusji

Tomasz Poplawski
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
1. dot painting 2. spot inpainting


Explanation:
Nanoszono farbę dwoma sposobami: przez tzw. „punktowanie”, czyli kropeczkami albo przy pomocy kresek.
W odpowiedniej odległości, kreski lub kropki, zlewały się w jedną całość i dawały łagodne przejścia z tonu w ton.
http://tinyurl.com/252d5x

Wymalowania wykonaliśmy żmudną technologią punktowania, czyli uzupełnianie milionami kolorowych kropeczek. Staraliśmy się, żeby dziełu przywrócić jego dawny wygląd i jednocześnie nie stworzyć wrażenia, że jest ono jakby na nowo stworzone.
http://tinyurl.com/yucu4e

In the case of paintings conservation, this may mean that there is an area of the paint layer that has been lost due to a tear or flaking; this area will need to be inpainted to match the original tonal values of the artist.
http://tinyurl.com/yr57jw

http://tinyurl.com/2hgnlc
http://tinyurl.com/2a9o59

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 131
Grading comment
Dziękuję!

2172 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dot-by-dot inpainting


Explanation:
albo "dot inpainting"

Lucyna Długołęcka
Poland
Native speaker of: Polish