KudoZ home » Polish to English » Art, Arts & Crafts, Painting

obraz rozmiaru wnetrza malarza

English translation: The space of the picture reflects the dimensions of the painter's inner world


11:31 Mar 7, 2008
Polish to English translations [PRO]
Art/Literary - Art, Arts & Crafts, Painting
Polish term or phrase: obraz rozmiaru wnetrza malarza
"przestrzeń ukazana jest obrazem rozmiaru wnętrza malarza"
Krótki traktat o malarstwie
strunka
English translation:The space of the picture reflects the dimensions of the painter's inner world
Explanation:
a mnie tak wyszło
Selected response from:

allp
Poland
Grading comment
Dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3The space of the picture reflects the dimensions of the painter's inner world
allp
4 +2Space is defined by the image reflecting the magnitude of the painter's inner life
M.Kornijów
3( the shown space) is a picture of the greatness of artist's interiorTLUMACZ77


Discussion entries: 4





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
( the shown space) is a picture of the greatness of artist's interior


Explanation:
tak to bym przełożył

--------------------------------------------------
Note added at   2 godz. (2008-03-07 14:12:46 GMT)
--------------------------------------------------

ja to rozumiem-- że jakaś tam przestrzeń realna/ "to co ma być namalowane" i zostało ukazane na płótnie stanowi/ składa się na/nadaje kształt obraz/u(dzieła sztuki) będącego wyrazem wielkości wnętrza go (obrazu) malującego

TLUMACZ77
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Space is defined by the image reflecting the magnitude of the painter's inner life


Explanation:
Można nawet zaryzykować 'space is depicted' albo nawet 'portrayed'.
Trzeba trochę rozumieć sztukę i pojęcie przestrzeni w malarstwie, żeby to zdanie zrozumieć. Za chwilę dopiszę jakieś zgrabne wyjaśnienie (jak wrócę ze sklepu ;P)

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-03-07 14:58:57 GMT)
--------------------------------------------------

Wydaje mi się, że przestrzeń w tym wypadku to nie 'to co ma być namalowane'. Przestrzeń w obrazie to jeden z jego aspektów, a nie jego treść. Myślę, że chodzi o wewnętrzną a nie zewnętrzną przestrzeń obrazu, a 'obraz' rozmiaru wnętrza malarza ma być rozumiany bardziej metaforycznie niż dosłownie. Ale oczywiście mogę się mylić.

M.Kornijów
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iveta Ivanova
48 mins

agree  Polangmar
12 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
The space of the picture reflects the dimensions of the painter's inner world


Explanation:
a mnie tak wyszło

allp
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dzięki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  iseult: podoba mi sie
41 mins
  -> dziękuję :)

agree  Polangmar
8 hrs
  -> dzięki!

agree  M.Kornijów: Mi się też podoba
2 days17 hrs
  -> dzięki :)