KudoZ home » Polish to English » Art, Arts & Crafts, Painting

spełnienie obrazu odbywa się

English translation: essential realization of the painting takes place


11:33 Mar 7, 2008
Polish to English translations [PRO]
Art/Literary - Art, Arts & Crafts, Painting
Polish term or phrase: spełnienie obrazu odbywa się
"Podstawowe spełnienie obrazu odbywa się poza malarzem i jego obrazem'
strunka
English translation:essential realization of the painting takes place
Explanation:
beyond the painter and his painting.

Trochę brak kontekstu, ale w skrócie chodzi chyba o to, że od chwili powstania obraz żyje własnym życiem i jego spełnienie ('realization', czy bardziej na chłopski rozum nic innego niż 'final completion') odbywa się bez udziału malarza i obraz nie jest już 'jego' obrazem (na chłopski: teraz należy do odbiorcy poprzez interpretację), co oczywiście nie znaczy, że nie jest jego dziełem.

A ja tam lubię takie teksty. Jak się wie o czym się czyta to wszystko ma sens. No i językowe wyzwanie...
Selected response from:

M.Kornijów
Grading comment
Dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2essential realization of the painting takes place
M.Kornijów
3the fundamental completion of the painting takes place
allp
3essential accomplishmentZofia Wislocka


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
podstawowe spełnienie (obrazu)
essential accomplishment


Explanation:
wyrazy wspolczucia ... :)

Zofia Wislocka
Works in field
Native speaker of: Polish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
essential realization of the painting takes place


Explanation:
beyond the painter and his painting.

Trochę brak kontekstu, ale w skrócie chodzi chyba o to, że od chwili powstania obraz żyje własnym życiem i jego spełnienie ('realization', czy bardziej na chłopski rozum nic innego niż 'final completion') odbywa się bez udziału malarza i obraz nie jest już 'jego' obrazem (na chłopski: teraz należy do odbiorcy poprzez interpretację), co oczywiście nie znaczy, że nie jest jego dziełem.

A ja tam lubię takie teksty. Jak się wie o czym się czyta to wszystko ma sens. No i językowe wyzwanie...

M.Kornijów
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dzięki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  legato
8 hrs

agree  Bubz
16 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
the fundamental completion of the painting takes place


Explanation:
korci, żeby zamiast fundamental dać final/ultimate, choć to już nieco odchodzi od oryginału.


allp
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12