KudoZ home » Polish to English » Art, Arts & Crafts, Painting

dach świata kręgu ambicji sztuki

English translation: the roof of the world for ambitious artistic circles


11:35 Mar 7, 2008
Polish to English translations [PRO]
Art/Literary - Art, Arts & Crafts, Painting
Polish term or phrase: dach świata kręgu ambicji sztuki
"Fakt tego niezastąpionego spotkania jest prawdziwym dachem świata kręgu ambicji sztuki"
strunka
English translation:the roof of the world for ambitious artistic circles
Explanation:
Znowu trochę niewygodny brak szerszego kontekstu, ale myślę, że właśnie o to chodzi.
Mam tylko pewne zastzreżenie do własnej odpowiedzi... ;)
'Dach świata' to moim zdaniem w tym przypadku po prostu 'coś bardzo ważnego'. Nie jestem tylko pewna, czy 'the roof of the world' może być użyte jako dobry odpowiednik polskiej przenośni.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-03-07 14:32:41 GMT)
--------------------------------------------------

A 'krąg ambicji sztuki' to nic innego jak światek artystyczny :)
Selected response from:

M.Kornijów
Grading comment
Dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2the roof of the world for ambitious artistic circles
M.Kornijów
3 +2the peak of the world of art's ambitious circle
Dariusz Saczuk
3the highest plateau for the world of artistic ambitions
allp


  

Answers


55 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
the peak of the world of art's ambitious circle


Explanation:
Nieśmiała propozycja.

Dariusz Saczuk
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 92

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Rypalski: ładna w przeciwieństwie do oryginału - fraza z 5 rzeczowników OMG!
51 mins
  -> Dziękuję bardzo:-)

agree  Polangmar: the world peak of art ambition circle?
13 hrs
  -> Dziękuję;-) W sztuce chyba wszystko jest możliwe, więc czemu nie?

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
the roof of the world for ambitious artistic circles


Explanation:
Znowu trochę niewygodny brak szerszego kontekstu, ale myślę, że właśnie o to chodzi.
Mam tylko pewne zastzreżenie do własnej odpowiedzi... ;)
'Dach świata' to moim zdaniem w tym przypadku po prostu 'coś bardzo ważnego'. Nie jestem tylko pewna, czy 'the roof of the world' może być użyte jako dobry odpowiednik polskiej przenośni.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-03-07 14:32:41 GMT)
--------------------------------------------------

A 'krąg ambicji sztuki' to nic innego jak światek artystyczny :)

M.Kornijów
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dzięki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  allp: agree dla artistic ambitious circles; co do dachu świata, w obu językach wydaje mi się to ryzykowne :)
3 hrs
  -> Mi właśnie też :)

agree  Polangmar
11 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
the highest plateau for the world of artistic ambitions


Explanation:
tak troszkę przestawione

--------------------------------------------------
Note added at   6 godz. (2008-03-07 17:44:34 GMT)
--------------------------------------------------

albo: of the world


allp
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12