KudoZ home » Polish to English » Art/Literary

uczelnie rolnicze

English translation: colleges of agriculture (agricultural sciences)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:uczelnie rolnicze
English translation:colleges of agriculture (agricultural sciences)
Entered by: Hanna Stochnialek

23:34 Jan 19, 2004
Polish to English translations [PRO]
Art/Literary
Polish term or phrase: uczelnie rolnicze
jako termin ogolny w tytule
PanPeter
colleges of agriculture (agricultural sciences)
Explanation:
w krajach anglojezycznych zwykle sa to wlasnie Colleges w obrebie uniwersytetow, raczej nie spotkalam sie z niezaleznymi uczelniami.
Academy byloby kalka. Jest tego mnostwo w guglu, ale zawsze sa to tlumaczenia stron z najrozniejszych jezykow nie bedacych angielskim.
Taka jest moja propozycja.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-20 00:23:53 (GMT)
--------------------------------------------------

www.royagcol.ac.uk
www.ag.iastate.edu
www.nsac.ns.ca
www.oac.uoguelph.ca
www.sac.ac.uk

Albo agricultural colleges.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-20 00:24:50 (GMT)
--------------------------------------------------

Wyzej chcialam powiedziec, ze academy wystepuje tylko w tlumaczeniach, a nie oryginalnych anglojezycznych stronach.
Selected response from:

Hanna Stochnialek
Grading comment
Dziekuje, aczkowiek z watpliwosciami. Mieszkam niedaleko University of Guelph i wiem, ze colleges w Kanadzie sa nieco ponizej uniwersytetow, natomiast w USA w tej samej randze. Ale Pani sugestia jest najtrafniejsza.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2colleges of agriculture (agricultural sciences)Hanna Stochnialek
2agricultural universities
Agnieszka Hayward


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
agricultural universities


Explanation:
nieśmiała propozycja

Agnieszka Hayward
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 333

46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
colleges of agriculture (agricultural sciences)


Explanation:
w krajach anglojezycznych zwykle sa to wlasnie Colleges w obrebie uniwersytetow, raczej nie spotkalam sie z niezaleznymi uczelniami.
Academy byloby kalka. Jest tego mnostwo w guglu, ale zawsze sa to tlumaczenia stron z najrozniejszych jezykow nie bedacych angielskim.
Taka jest moja propozycja.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-20 00:23:53 (GMT)
--------------------------------------------------

www.royagcol.ac.uk
www.ag.iastate.edu
www.nsac.ns.ca
www.oac.uoguelph.ca
www.sac.ac.uk

Albo agricultural colleges.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-20 00:24:50 (GMT)
--------------------------------------------------

Wyzej chcialam powiedziec, ze academy wystepuje tylko w tlumaczeniach, a nie oryginalnych anglojezycznych stronach.

Hanna Stochnialek
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 72
Grading comment
Dziekuje, aczkowiek z watpliwosciami. Mieszkam niedaleko University of Guelph i wiem, ze colleges w Kanadzie sa nieco ponizej uniwersytetow, natomiast w USA w tej samej randze. Ale Pani sugestia jest najtrafniejsza.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Agnieszka Hayward: są niezależne uczelnie - np. SGGW, a to raczej nie college
1 min
  -> napisalam, ze w krajach anglojezycznych. Wiem, ze u nas sa. Mysle, ze jako tytul dla czytelnika byloby to bardziej zrozumiale. Funkcjonowanie byc moze bedzie wyjasnione dalej.

agree  Ensor: Jak najbardziej: college of agriculture; na uniwersytetach moga sie zdarzyc wydzialy rolnicze, ale to chyba wszystko;
13 mins

agree  Dorota Crates
9 hrs