KudoZ home » Polish to English » Art/Literary

dostal druga nagrode ex aequo z filmem

English translation: won the second prize together with the film


22:24 Jan 22, 2004
Polish to English translations [PRO]
Art/Literary
Polish term or phrase: dostal druga nagrode ex aequo z filmem
Tymczasem okazalo sie ze film w Cannes wywarl wielkie wrazenie i w rezultacie dostal druga nagrode ex aequo z filmem Ingmara Bergmana "siodma pieczec"
Ivona
United States
English translation:won the second prize together with the film
Explanation:
.
Selected response from:

Maciej Andrzejczak
Poland
Grading comment
Thanks.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1shared the second prizepidzej
5won the second prize together with the film
Maciej Andrzejczak
3 -2the second prize went ex-aequo to...
lim0nka


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
dostal druga nagrode exekwo z filmem
won the second prize together with the film


Explanation:
.

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3231
Grading comment
Thanks.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Aleksandra Brewer
2 mins

disagree  pidzej: shared
10 mins

23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
dostal druga nagrode exekwo z filmem
shared the second prize


Explanation:
PJ

pidzej
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1733

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  lim0nka: zakładasz, że to idzie na rynek amerykański, więc musi być łopatologicznie i żadne obce słowa nie wchodzą w rachubę?
7 mins
  -> skoro ex aequo nie ma w dobrych słownikach ... zresztą łacińskie wtręty w ang. mocno się różnią od naszych: np. my mamy qui pro quo, nie znamy quid pro quo, oni odwrotnie

agree  Ensor
1 hr

24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -2
dostal druga nagrode exekwo z filmem
the second prize went ex-aequo to...


Explanation:
Cannes, oczywiście :o)

lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1341

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  pidzej: ex-aequo nie tak łatwo znaleźć w źródłach ang. i czytelnik też nie zajarzy
3 mins
  -> nie jest tak źle, bo właśnie sporo linków znalazłam, a poza tym... niech się uczą! ;)

disagree  Ensor: Zgadzam sie z Pidzejem. Nigdy sie z tym nie spotkalem w tekstach czy rozmowach i obawiam sie, ze nikt by nie zrozumial. W linkach wystepuje, ale tylko francuskich, i kilku polskich.
1 hr