KudoZ home » Polish to English » Biology (-tech,-chem,micro-)

DNA nucleus

English translation: DNA


13:24 Feb 17, 2007
Polish to English translations [PRO]
Biology (-tech,-chem,micro-)
Polish term or phrase: DNA nucleus
Dotyczy systemu oczysczania wody w dyspenserze

The system sterilises bacteria by destroying its DNA nucleus, quickly and effectively.
Beata Drezek
United Kingdom
English translation:DNA
Explanation:
Jedna i podstawowa sprawa, bakterie nie mają jądra!!!
Nie bardzo wiem, czemu to nucleus tutaj jest, mam wrażenie że jego znaczenie jest trochę umowne, tzn. jądro jako sedno czegoś, zatem po prostu zostawiłbym DNA.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-02-17 15:47:47 GMT)
--------------------------------------------------

jeżeli koniecznie to nucleus ma mieć jakieś przełożenie, to niech będzie "rdzeń DNA", choć tam jest po prostu nić dna luźno zwinięta. Ew. najważniejsze części DNA, tyle, że tego tak łatwo stwierdzić nie można
Selected response from:

Piotr Sawiec
Grading comment
Bardzo wszystkim dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1DNA
Piotr Sawiec
3 -1DNA jądrowy
smerfetka1


Discussion entries: 3





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
DNA jądrowy


Explanation:
mam pewne watpliwosci, bo jadrowy dna to "nuclear dna",wiec doslowne tluumaczenie to "jadro dna", co brzmi zle i niefachowo...

smerfetka1
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Piotr Sawiec: bakterie nie mają jądra komórkowego, właśnie to "jądro DNA" "rings a bell"
2 hrs
  -> tak, to prawda, choc blad lezy po stronie piszacego, bakterie maja tylko NUKLEOID

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
DNA


Explanation:
Jedna i podstawowa sprawa, bakterie nie mają jądra!!!
Nie bardzo wiem, czemu to nucleus tutaj jest, mam wrażenie że jego znaczenie jest trochę umowne, tzn. jądro jako sedno czegoś, zatem po prostu zostawiłbym DNA.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-02-17 15:47:47 GMT)
--------------------------------------------------

jeżeli koniecznie to nucleus ma mieć jakieś przełożenie, to niech będzie "rdzeń DNA", choć tam jest po prostu nić dna luźno zwinięta. Ew. najważniejsze części DNA, tyle, że tego tak łatwo stwierdzić nie można

Piotr Sawiec
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Bardzo wszystkim dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michal Berski: hyhy, zapomniałem się z tym jądrem:)
4 hrs