KudoZ home » Polish to English » Botany

świerszczyna

English translation: Spruce wood / forest


11:34 Feb 23, 2008
Polish to English translations [PRO]
Science - Botany
Polish term or phrase: świerszczyna
roślinność
Julcia
English translation:Spruce wood / forest
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2008-02-23 20:51:17 GMT)
--------------------------------------------------

Wpisałem w google w roznych formach (świerszczyny, świerszczyna itp.) i oprocz nazw wlasnych pojawiają się tylko odniesienia do świerków (pomijam poprawność polskiej pisowni). Niestety żadnych świerszczy, a szkoda
*Świerczyny na torfie* to może gałęzie świerku na tym torfie??...
Znalazłem np. takie coś "na drzwiach wejsciowych klatki schodowej bedzie zawieszona korona ze świerszczyny ozdobiona kokardkami"
bez szerszego kontekstu możemy tylko zgadywać...
Selected response from:

Krzysztof Ryszkiewicz
Poland
Grading comment
dziękuję, czyli jak rozumiem te wszystkie świerszczyny w Internecie to pomyłka w pisowni, nie znam się po prostu, dla mnie równie dobrze brzmi i jedno i drugie, a mogłby być nawet i świerzop, byle nie na torfie ;)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +4Spruce wood / forestKrzysztof Ryszkiewicz
4planks or boards made from spruceromek-z


Discussion entries: 2





  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +4
Spruce wood / forest


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2008-02-23 20:51:17 GMT)
--------------------------------------------------

Wpisałem w google w roznych formach (świerszczyny, świerszczyna itp.) i oprocz nazw wlasnych pojawiają się tylko odniesienia do świerków (pomijam poprawność polskiej pisowni). Niestety żadnych świerszczy, a szkoda
*Świerczyny na torfie* to może gałęzie świerku na tym torfie??...
Znalazłem np. takie coś "na drzwiach wejsciowych klatki schodowej bedzie zawieszona korona ze świerszczyny ozdobiona kokardkami"
bez szerszego kontekstu możemy tylko zgadywać...

Krzysztof Ryszkiewicz
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Grading comment
dziękuję, czyli jak rozumiem te wszystkie świerszczyny w Internecie to pomyłka w pisowni, nie znam się po prostu, dla mnie równie dobrze brzmi i jedno i drugie, a mogłby być nawet i świerzop, byle nie na torfie ;)
Notes to answerer
Asker:

Asker: czy na pewno nie ma czegoś takiego jak świerszczyna? rzeczywiście tłumaczę tekst do folderu, między innymi o Puszczy Rominckiej, może to wzięto właśnie z tej stronki, kto wie

Asker: aha, w dodatku są to świerszczyny na torfie


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jakub Szacki: ale dodałbym young. Świerczyna to raczej młodnik świerkowy, a nie las
2 hrs

agree  Iza Szczypka: Zgadza się. BTW, mój domowy leśnik stwierdził "Dla mnie świerczyn nie ma. jest co najwyzej monokultura świerkowa, a tak to TSL bór górski i wysokogórski w rożnych wariantach uwilgotnienia."
2 hrs

agree  Polangmar
3 hrs

agree  Evonymus (Ewa Kazmierczak): vide Szacki////mam nadzieję, że te "gałęzie świerku na torfie" to żart :)))
5 hrs
  -> Taka Monty Pythonowska wizja związana z brakiem szerszego kontekstuy (podobnie jak przytoczone zdanie) ;)

2965 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
planks or boards made from spruce


Explanation:
świerszczyna podobnie jak leszczyna sośnina albo dębina.
Słyszałem przynajmnej raz w Divertimento Jeremiego Przybory

romek-z
Poland