KudoZ home » Polish to English » Bus/Financial

rozliczenia międzyokresowe bierne i czynne

English translation: accruals, prepayments


13:42 May 27, 2002
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial
Polish term or phrase: rozliczenia międzyokresowe bierne i czynne
`
Paulina Koperska
English translation:accruals, prepayments
Explanation:
czynne (w aktywach) - prepayments
bierne (w pasywach) - accruals (accrued expenses)
Selected response from:

kingusia
Poland
Grading comment
thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4accruals and prepayments
Andrzej Glazek
4 +2accruals, prepaymentskingusia
4 +2accrued liabilities BUT: deferred expendituresJacek Krankowski
5accrued/deferred expences
Magda Dziadosz
5czynne: prepayments and accrued income; bierne: accruals and deferred incomePiotr Kurek
4accrued liabilities / deferred liabilitiesAgnieszka Szotek


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
accrued liabilities / deferred liabilities


Explanation:
accrued liabilities = rozliczenia międzyokresowe bierne
deferred liabilities = rozliczenia międzyokresowe czynne

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-27 14:01:15 (GMT)
--------------------------------------------------

np:
http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF8&oe=UTF8&q=accrued...


Agnieszka Szotek
PRO pts in pair: 43

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jacek Krankowski: accrued liabilities BUT: deferred expenditures
9 mins
  -> poniżej chciałam podać odnośnik i zamiast wkleić wysłałam, tutaj przykład użycia deferred liabilities: http://www.gracekennedy.com/Financial-01/Archive/Annual/1998...

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
accrued liabilities BUT: deferred expenditures


Explanation:
http://www.proz.com/?sp=h&eid_c=679&id=111865&keyword=rozlic...

http://www.proz.com/?sp=h&eid_c=679&id=93379&keyword=rozlicz...

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 1633

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnieszka Szotek: w sumie racja, aczkolwiek deferred liabilities też się używa, np.: ale t
7 mins

agree  Ivan Frankovics
17 hrs

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
accruals, prepayments


Explanation:
czynne (w aktywach) - prepayments
bierne (w pasywach) - accruals (accrued expenses)

kingusia
Poland
PRO pts in pair: 154
Grading comment
thanks

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  makary
0 min

agree  Ivan Frankovics
17 hrs

39 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
czynne: prepayments and accrued income; bierne: accruals and deferred income


Explanation:
pwk

Piotr Kurek
PRO pts in pair: 1240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  kingusia: deferred income to przychody przyszłych okresów, podawane razem z rozl. międzyokresowymi biernymi, ale jednak to trochę co innego
4 hrs
  -> proszę sprawdzić ponad 4.000 googli i strony 5 firm audytorskich

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
accrued/deferred expences


Explanation:
accrued expenses - rozliczenia miedzyokresowe bierne
deferred expences (expenditures) - rozliczenia miedzyokresowe czynne wykazywane w bilansie jako naklady przyszlych okresow.

accruals - rozliczenia miedzyokresowe
Leksykon Rachunkowosci ang-pol-ang, Eljasiak

Magda Dziadosz
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1120

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
accruals and prepayments


Explanation:
To określenie obejmuje wszelkie r.m. zarówno czynne (po stronie aktywów), jak i bierne (po stronie pasywów)
Po stronie aktywów są to:
Prepaid expenses i accrued income
Obie te pozycje łącznie w brytyjskim bilansie występują jako Prepayments and accrued income.
Po stronie pasywów:
Accrued expenses i deferred income
Obie te pozycje łącznie występują jako Accruals and deferred income.
Na poszczególne składniki tych pozycji istnieje wiele alternatywnych określeń (np. deferred/accrued assets/liabilities/charges)

Andrzej Glazek
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 239

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  makary: z tą wersją spotykałem się najczęście (i takiej używałem)
1 hr

agree  Ivan Frankovics
14 hrs

agree  Ewa Kubis
3273 days

agree  Lucyna Długołęcka
5478 days