KudoZ home » Polish to English » Bus/Financial

podatel katastralny

English translation: ad valorem property tax


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:podatek katastralny
English translation:ad valorem property tax
Entered by: Piotr Bienkowski

10:35 Jul 3, 2002
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial
Polish term or phrase: podatel katastralny
-
Piotr Bienkowski
Poland
ad valorem property tax
Explanation:
termin ustalany z moimi zleceniodawcami z USA (firma konsultingowa zajmujaca sie doradztwem podatkowym)

patrz takze
"Georgia General Assembly:
SB 233 - Ad Valorem Property Tax Bill; square footage of structure"
http://www.legis.state.ga.us/legis/2001_02/sum/sb233.htm

spotkalam sie takze z terminem 'cadastral tax', ale jest on znacznie mniej popularny niz 'ad valorem property tax'
Selected response from:

Lucja Biel, Ph.D.
Poland
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1ad valorem property tax
Lucja Biel, Ph.D.
5real estate tax
Teresa Goscinska
4land registry tax
Andrzej Lejman
4immovable property taxEWKA
4property tax
Teresa Jaczewska
3cadastral taxPiotr Kurek


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
property tax


Explanation:
propozycja (UK)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-03 11:08:49 (GMT)
--------------------------------------------------

PowyZsza propozycja wg J i H Jaślan Słownik terminologii prawniczej i ekonomicznej



--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-03 11:16:47 (GMT)
--------------------------------------------------

Podatek katastralny w odróżnieniu od normalnego podatku od nieruchomości wyliczanego wg metrów kwadratowych będzie płacony od wartości danej nieruchomości.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-03 11:27:38 (GMT)
--------------------------------------------------

Property value tax - to chyba będzie lepsze określenie

http://www.free-market.net/forums/main9909/messages...
http://www.op.gov.bc.ca/starte...


    TJ
Teresa Jaczewska
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 307

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: wydaje mi się, że byłby to odpowiednik ogólnej kategorii "podatek majątkowy"
17 mins
  -> znalazłam lepsze określenie 'property value tax' -46 znalezionych

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
immovable property tax


Explanation:
Sł. handlowy

EWKA
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 24

34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
land registry tax


Explanation:
inna propozycja:
cadastral tax



--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-03 11:12:17 (GMT)
--------------------------------------------------

aktualnie 2 : 2 za obydwiema wersjami

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-03 11:29:41 (GMT)
--------------------------------------------------

land registry tax ma 2 agree UK, ale z kolei wydaje się, że w USA przeważa opcja cadastral tax.


    Reference: http://www.proz.com/?sp=h&eid_c=27642&id=229311
Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1691

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Teresa Jaczewska: podatek katastralny ma dotyczyć wyłącznie budynków a nie gruntów
47 mins

neutral  Piotr Kurek: to raczej gruntowy
1 hr

agree  leff: cadastral tax. Opodatkowana ma być wartość nieruchomości a nie tylko budunków (http://biurose.sejm.gov.pl/teksty/r-155.htm)
1 hr


3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
ad valorem property tax


Explanation:
termin ustalany z moimi zleceniodawcami z USA (firma konsultingowa zajmujaca sie doradztwem podatkowym)

patrz takze
"Georgia General Assembly:
SB 233 - Ad Valorem Property Tax Bill; square footage of structure"
http://www.legis.state.ga.us/legis/2001_02/sum/sb233.htm

spotkalam sie takze z terminem 'cadastral tax', ale jest on znacznie mniej popularny niz 'ad valorem property tax'


Lucja Biel, Ph.D.
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 24
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Magda Dziadosz: zdecydowanie tak. Podatek katastralny to podatek obliczany OD WARTOSCI nieruchomosci, zwykly property taz moze byc liczony np. tylko wedlug wielkosci.
2 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
real estate tax


Explanation:
Wywiazala sie duza dyskusja. Wg mnie jest to real estate

Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 225