KudoZ home » Polish to English » Bus/Financial

europejski obszar swobodnego nieba

English translation: European Open Skies sth


09:02 Jan 14, 2003
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial / UE
Polish term or phrase: europejski obszar swobodnego nieba
Poprosze o referencje

... Z tą chwilą zostanie utworzony europejski obszar swobodnego nieba (EOSN) obejmujący
co najmniej 26 krajów: państwa UE oraz Polskę, Estonię, Łotwę ...
www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_001220/ ekonomia/ekonomia_a_1.html
Jacek Krankowski
English translation:European Open Skies sth
Explanation:
European Open Skies wygląda na pewniaka, gorzej z tym "obszarem" - kilka trafień na EOS agreement,jedno i to polskie na EOS area i jedno na EOS network

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-14 11:46:40 (GMT)
--------------------------------------------------

tak jak ja to rozumiem, single sky to wspólny system kontroli lotów do celów militarnych i cywilnych, open skies zaś to swoboda otwierania pasażerskich połączeń lotniczych, dotąd ograniczona przez dwustronne porozumienia miedzypaństwowe

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-14 19:08:39 (GMT)
--------------------------------------------------

może ten link coś wyjaśni (albo zamąci as the case may be):
http://europe.cnn.com/2002/WORLD/europe/06/19/single.sky/
Selected response from:

pidzej
Poland
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2European Open Skies sthpidzej
4Single European Sky
Andrzej Lejman
3 +1Single European SkyAnia


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Single European Sky


Explanation:
moze to to..


    Reference: http://europa.eu.int/comm/transport/themes/air/english/singl...
    Reference: http://www.iata.org/Whip/Public/frmMain_Public.aspx?WgId=20
Ania
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 89

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  anglista
8 hrs

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Single European Sky


Explanation:
Eurologistics - Wstępniak
... Zarządzanie czy outsourcing Koncepcja jednolitego europejskiego nieba
Single European Sky. V Kongres Logistyków Polskich Program. ...
www.eurologistics.pl/archiwum/5-02/wstepniak.htm

Eurologistics - Zajawki
... pozycję. - czytaj więcej - strona 59 ! Marek Szymański. Koncepcja
jednolitego europejskiego nieba - Single European Sky. W odniesieniu ...
www.eurologistics.pl/archiwum/5-02/zajawki.htm

[PDF]SZKOLENIE I BEZPIECZE!STWO LOT"W
Format pliku: PDF/Adobe Acrobat - Wersja HTML
... 3 Dokument The creation of the Single European Sky ( COM ('999) 6'4 ) opracowany
przez Komisj) dla Rady Europejskiej i Parlamentu Europejskiego. ...
www.czasopismawlop.mil.pl/przeglad/w_numerze/ archiwum/p_p_42/24-37.pdf

HTH

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1691

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
European Open Skies sth


Explanation:
European Open Skies wygląda na pewniaka, gorzej z tym "obszarem" - kilka trafień na EOS agreement,jedno i to polskie na EOS area i jedno na EOS network

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-14 11:46:40 (GMT)
--------------------------------------------------

tak jak ja to rozumiem, single sky to wspólny system kontroli lotów do celów militarnych i cywilnych, open skies zaś to swoboda otwierania pasażerskich połączeń lotniczych, dotąd ograniczona przez dwustronne porozumienia miedzypaństwowe

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-14 19:08:39 (GMT)
--------------------------------------------------

może ten link coś wyjaśni (albo zamąci as the case may be):
http://europe.cnn.com/2002/WORLD/europe/06/19/single.sky/

pidzej
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1733
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomasz Jurewicz
12 mins

neutral  anglista: obawiam się, że jest akurat odwrotnie (OPEN SKIES TREATY - układ otwartego nieba LUB układ o otwartych przestworzach http://wiem.onet.pl/wiem/p,0147f6.html, http://www.czasopismawlop.mil.pl/wiraze/w_numerzew/archiwumw...
7 hrs
  -> ależ własnie przez zerwane rozmowy nt. open skies BA i AA od dawna nie mogą skonsumować swego związku i na sicher nie chodzi o kontrolę ruchu

agree  Piotr Kurek
21 hrs