KudoZ home » Polish to English » Bus/Financial

biegły rewident

English translation: expert auditor


14:38 Mar 29, 2003
Polish to English translations [Non-PRO]
Bus/Financial
Polish term or phrase: biegły rewident
biegły rewident bada sprawozdania finansowe
anka
English translation:expert auditor
Explanation:
b.
Selected response from:

bartek
Grading comment
thanks!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3expert auditor
bartek
5certified accountant
Lucyna Długołęcka
4chartered accountant
Pawel Czernecki


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
expert auditor


Explanation:
b.

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 19045
Grading comment
thanks!!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pawel Czernecki: just "auditor"
3 mins
  -> Kilka dni temu odbiłam się o biegłych w Nowym Jorku i to był "expert auditor"

agree  Piotr Kurek: jw
22 mins

neutral  kingusia: "auditor" lub "registered auditor", jak nazywa ich PwC w Polsce (zakładamy, że chodzi o polskich biegłych, nieprawdaż?)
30 mins

neutral  Elzbieta Pulawska: Juz za pozno, bo termin wybrany, ale zgadzam sie z Pawlem Czerneckim, ze biegly audytor to po prostu auditor. Expert auditor wedlug mnie to taki, ktory moze wystepowac w sadzie, czyli biegly audytor sadowy.
15 hrs

agree  cquest: auditor; u nas nadużywa się słowa biegły (nawet tłumacze są biegli ;)
2284 days

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
chartered accountant


Explanation:
jeśli chodzi o polskie realia, to tak możn taką osobę nazwać

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-29 14:49:25 (GMT)
--------------------------------------------------

może jednak lepiej \"auditor\" jak wyżej

Pawel Czernecki
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 715

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  cquest: znam jednego takiego Anglika i jest po prostu dyplomowanym księgowym
2284 days

20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
certified accountant


Explanation:
/

Lucyna Długołęcka
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 228