KudoZ home » Polish to English » Bus/Financial

nagroda jubileuszowa

English translation: service anniversary award


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:nagroda jubileuszowa
English translation:service anniversary award
Entered by: laca

14:34 May 19, 2003
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial
Polish term or phrase: nagroda jubileuszowa
.
laca
jubilee award
Explanation:
wpisz w gugla w wyświetlą sie tysiące...
Selected response from:

Gregor
Grading comment
Dzięki, tak też podejrzewałem
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3jubilee award
Gregor
4 +4POST - sprostowanie; nie warto się śpieszyć z zamykaniem pytańanglista
5 +1Dwie b. ważne sprawy: kontekst oraz tempo zamykania pytań
Kasia Trzcińska-Draper


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
jubilee award


Explanation:
wpisz w gugla w wyświetlą sie tysiące...

Gregor
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 174
Grading comment
Dzięki, tak też podejrzewałem

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maciej Andrzejczak
0 min

agree  Przemysław Szkodziński
0 min

agree  Andrzej Lejman
1 min

neutral  Magda Dziadosz: a ile z tych tysięcy dotyczy nagród jubileuszowych? warto sprawdzić ZANIM poda się odpowiedż i ZANIM tę odpowiedź się oceni..
6 hrs

neutral  anglista: odpowiadam na link podany Magdzie: to JEST nagroda jubileuszowa dla pracowników obchodzących JUBILEE i została nazwa LONG SERVICE AWARD
18 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
POST - sprostowanie; nie warto się śpieszyć z zamykaniem pytań


Explanation:
nagroda jubileuszowa = X Year Service Award lub 10 Year Service Anniversary Award

Dowód:
JUBILEE AWARDS - to nagrody przyznawane z okazji okrągłych urodzin np. Królowej (bardzo liczne linki - zob. niżej) lub jubileuszu istnienia przyznającej je organizacji/fundacji/uczelni itp.,

Z kolei NAGRODA JUBILEUSZOWA jest przyznawana pracownikowi - nie z okazji rocznicy istnienia firmy czy "abrahama" dyrektora, ale z okazji okrągłej rocznicy jego - pracownika - pracy zawodowej (od 75% wynagrodzenia mieisęcznego po 20 latach pracy do 300% po 40 latach - http://www.abc.com.pl/serwis/du/1996/0453.htm)

ergo:
nagroda jubileuszowa - X Year Service (Anniversary) Award
10 Year Service Anniversary Award etc. http://www.lib.niu.edu/ipo/ip980349.html
10 Year Service Award (dopiero to daje kilka tysięcy TRAFIONYCH trafień w guglu - np. http://www.wcsu.edu/centennial/25yr.asp)

Kilka tysięcy trafień JUBILEE AWARDS, o jakich mówi mój Szanowny Przedmówca to "kuchy", nie wystarczy je znaleźć, trzeba jeszcze sprawdzić choć kilka, czy są na temat. Wiele razy tę sprawę poruszano na forum.

[DOC]Developments in the Disability Sector over the last 25 Years
Format pliku: Microsoft Word 2000 - Wersja HTML
... Two years of work by volunteers produced the first Access Guides to Northern ... researched
and compiled by people with disabilities won a Silver Jubilee Award. ...
www.cilbelfast.org/Monicas speech.doc - Podobne strony
Awards: Silver Jubilee Award
Silver Jubilee Award. ... the candidate must have been arrived at during the previous
five years. ... The original research work submitted should be of an outstanding ...
www.mciindia.org/awards/award_silver.htm - 12k - Kopia - Podobne strony

The Australian government awarded the program a Silver Jubilee Award for Best Job Creation Scheme in Australia in 1983. http://www.sustainability.dpc.wa.gov.au/Seminars/sirolli/sir...

[PDF]THE QUEEN'S GOLDEN JUBILEE AWARD
Format pliku: PDF/Adobe Acrobat - Wersja HTML
THE QUEEN'S GOLDEN JUBILEE AWARD (for Voluntary Service by Groups in the Community)
Her Majesty The Queen announced on 30 April 2002 the creation of a new ...
www.goldenjubilee.gov.uk/jubilee_awards/ jubilee_award.pdf

c.n.d.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-19 18:44:44 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

X = dowolna okrągła liczba, nie tylko 10 :-))


    Reference: http://www.abc.com.pl/serwis/du/1996/0453.htm
    Reference: http://www.wcsu.edu/centennial/25yr.asp
anglista
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 399

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Magda Dziadosz
1 hr

agree  TomaszD
11 hrs

neutral  Gregor: a może właśnie chodzi o taki "jubilee award" a nie inny...
12 hrs

agree  Kasia Trzcińska-Draper: IMO temu właśnie odpowiada polska nagroda jubileuszowa
15 hrs

agree  Marcelina Haftka
3381 days

19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Dwie b. ważne sprawy: kontekst oraz tempo zamykania pytań


Explanation:
Błagam! Zasada numer jeden: prosząc o pomoc, podajemy kontekst. Nie traćmy czasu odpowiadających - ani tych, którym przyznajemy punkty, ani tych, którzy po fakcie starają się wprowadzać sprostowania.
Wybór najlepszej z udzielonych odpowiedzi i nagrodzenie jej punktami KudoZ jest konieczne, ale doprawdy, nie musimy tego robić natychmiast. Czasami warto dzień-dwa poczekać, nikomu to nie zaszkodzi, a pomóc może.

Serdecznie pozdrawiam,
Kasia Trzcińska-Draper
Moderator Pol>Eng

Kasia Trzcińska-Draper
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 202

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik: nie warto, a należy - vide KudoZ rules :-) It's nice to see you back
1266 days