KudoZ home » Polish to English » Business/Commerce (general)

jednostka innowacyjno-wdrożeniowa

English translation: innovative enterprise


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:jednostka innowacyjno-wdrożeniowa
English translation:innovative enterprise
Entered by: Emeralda

17:40 Aug 31, 2006
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / Administration
Polish term or phrase: jednostka innowacyjno-wdrożeniowa
To nie jest nazwa własna, jest to raczej typ przedsiębiorstwa. Oto co znalazłam na ten temat w internecie:

"Istotną rolę we współpracy między jednostkami naukowymi a przedsiębiorstwami odgrywają różnorodne jednostki innowacyjno-wdrożeniowe pośredniczące w relacji: nauka – wdrażanie innowacji (reprezentowane m.in. przez parki naukowo-technologiczne, inkubatory technologiczne czy centra: innowacji, informacji oraz transferu i komercjalizacji technologii)."

"Odmianą venture capital są jednostki innowacyjno-wdrożeniowe, których głównym celem jest przyspieszenie procesów wdrażania innowacji przez: - powiązanie praktyki gospodarczej z pracą badawczą i skrócenie drogi od koncepcji do wdrożenia; - łagodzenie technicznego i ekonomicznego ryzyka związanego z działalnością innowacyjną; - koncentracja prac i środków finansowych na ważnych dla gospodarki problemach wymagających rozwiązania; - zapewnienie możliwości i gwarancji pokrycia strat związanych z wdrożeniami nietrafionymi; - stworzenie elastycznych struktur organizacyjnych dostosowanych do działalności innowacyjnej."
Emeralda
Poland
innovative enterprise
Explanation:
może właśnie po prostu, tak jak we wspomnianym tekście Innovation
Selected response from:

Józef Kwasniak
Grading comment
No to oficjalnie wymyśliliśmy nowy termin na jednostkę innowacyjno-wdrożeniową, zobaczymy, czy się przyjmie. Dziękuję za pomoc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4research & development units/centers
Adam Lankamer
4innovative and implementation unit
bartek
3innovative enterprise
Józef Kwasniak


Discussion entries: 9





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
research & development units/centers


Explanation:
imho

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 857
Notes to answerer
Asker: Myślę, że ma Pan rację. Jednak "nowomowa" ma swoje prawa i pewnie nigdy nie przestanie się rozwijać :) Dziękuję za pomoc!


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
innovative and implementation unit


Explanation:
http://www.proz.com/kudoz/1161025

bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 409

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Adam Lankamer: w Twojej wersji zero linków; z "innovation" też niewiele i same polskie - to nie to; proponujesz jedno a podpierasz linkiem do drugiego ;-)
25 mins
  -> a przepraszam - a o co pytała Askerka pod wskazanym przeze mnie linkiem?

14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
innovative enterprise


Explanation:
może właśnie po prostu, tak jak we wspomnianym tekście Innovation

Józef Kwasniak
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
No to oficjalnie wymyśliliśmy nowy termin na jednostkę innowacyjno-wdrożeniową, zobaczymy, czy się przyjmie. Dziękuję za pomoc!