KudoZ home » Polish to English » Business/Commerce (general)

specjalista ds. zaopatrzenia vs. specjalista ds. zakupów

English translation: sourcing manager vs. purchasing manager


12:32 Jan 10, 2008
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
Polish term or phrase: specjalista ds. zaopatrzenia vs. specjalista ds. zakupów
...............
silijan
English translation:sourcing manager vs. purchasing manager
Explanation:
Manager nie musi być kierownikiem. Można się przekonać, że występuje znacznie częściej niż "specialist", szczególnie na stronach natywnych.
Selected response from:

Jerzy Matwiejczuk
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3sourcing manager vs. purchasing manager
Jerzy Matwiejczuk
4 +1procurement specialist vs. purchase specialist
Adam Lankamer
3 +1procurement officer, supplies officer, purchase officerpetlak


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
procurement specialist vs. purchase specialist


Explanation:
hth

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 857

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wojciech Wołoszyk
1 hr

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
sourcing manager vs. purchasing manager


Explanation:
Manager nie musi być kierownikiem. Można się przekonać, że występuje znacznie częściej niż "specialist", szczególnie na stronach natywnych.

Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 94

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maciek Drobka: Piknie, zwłaszcza 'sourcing'. Inny możliwy określnik to 'engineer' -- w Internecie obficie występuje również w kontekstach pozainżynieryjnych.
13 mins
  -> Dziękuję! Sourcing ostatnio taki jakiś trendy:)

agree  Kathy O: Supplies Manager dot. sourcing manager
38 mins
  -> Dziękuję!

agree  Tomasz Kościuczuk: Polecam również "buying manager/specialist" - mój prywatny kolega ma tak na wizytówce:-)
2 hrs
  -> Dziękuję!

19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
procurement officer, supplies officer, purchase officer


Explanation:
Powiedziałbym raczej, że "officer". "Specialist" oczywiście występuje równie często w tym kontekście, ale brzmi jakoś niezgrabnie. Oczywiście to tylko moje subiektywne odczucie.

petlak
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  legato
9 hrs