ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to English » Business/Commerce (general)

spółka cywilna

English translation: civil law partnership

16:46 May 1, 2010
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
Polish term or phrase: spółka cywilna
tekst dotyczy pszczelarstwa; zdanie:
"Pomoc finansową mogą otrzymać osoby fizyczne, osoby prawne, wspólnicy spółek cywilnych oraz spółki osobowe prowadzące działalność związaną z pszczelarstwem."
Evonymus (Ewa Kazmierczak)
Poland
English translation:civil law partnership
Explanation:
propozycja
Selected response from:

drugastrona
Poland
Grading comment
bardzo dziękuję za pomoc, również inmb
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2civil law partnership
drugastrona
4 +1partnership
inmb


Discussion entries: 6





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
civil law partnership


Explanation:
propozycja

drugastrona
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 40
Grading comment
bardzo dziękuję za pomoc, również inmb

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  grzzpo
58 mins
  -> dziękuję :)

agree  Arkadiusz Witek
591 days
  -> dziękuję :)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
partnership


Explanation:
Pozostałe spółki osobowe to właściwie spółka jawna (general partnership), a pozostałe wymienione przez KSH to spółki osobowo-kapitałowe.

Zasadniczy podział angielski to partnerships (co obejmuje nasze spółki cywilne i jawne) i corporations (w których odpowiedzialność wspólników jest ograniczona).

Tłumaczenie "handlowych" mija się z celem; to ściśle polski i nieco błędny językowo podział (gdyż wszystkie są handlowe).

inmb
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 156

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  groszek: http://tiny.pl/hth7b
4 hrs