KudoZ home » Polish to English » Business/Commerce (general)

należności

English translation: dues


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:nale¿noœci
English translation:dues
Entered by: MAGDALENA TURON

09:44 Dec 9, 2004
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
Polish term or phrase: należności
np.: terminowe uregulowanie wszelkich nalezności
MAGDALENA TURON
Poland
dues
Explanation:
tak bym powiedzial biorac pod uwage kontekst, np.: timely payment of all dues

http://www.google.pl/search?hl=pl&q="timely payment of all d...





--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2004-12-09 10:02:58 GMT)
--------------------------------------------------

jeszcze o należności:
słownik języka polskiego:
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=34415
należność ż V, DCMs. ~ści; lm MD. ~ści
«kwota, suma, którą należy komuś wypłacić»
Należność za pracę, za usługę.
Uiścić, zapłacić, wręczyć komuś należność.
Uregulować należności za światło, gaz, sprzątanie.
Należność wynosi 200 zł.


PWN/Ox:
należnoś|ć f (Gpl należności) książk. amount due; niezapłacone należności za prąd unpaid electric(ity) bills; należność za naprawę wynosi 200 zł the repair charge a. fee is 200 zlotys; zapłacić a. uiścić należność (za coś) to pay the amount due (for sth), to settle the bill (for sth); zapłacić należność za gaz to pay the gas bill; uregulować wszystkie należności to make all the payments due a. all the necessary payments, to pay all one\'s bills a. dues; firma dochodziła swoich należności sądownie the company pursued its debts in court; należności spłacał ratami he paid off a. repaid his debt in instalments

Kosciuszko:
należność
f.
amount l. balance due, charge; uregulować należności za coś pay the amount l. balance due for sth.
Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
Dziekuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4duesMarek Daroszewski (MrMarDar)
4 +1receivables
Adam Lankamer
4 -1payables / receivablesJakub Radzimiński


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
należności
payables / receivables


Explanation:
Zależy kto - komu to płaci.

Może być też ew. dues.

Jakub Radzimiński
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Adam Lankamer: należności to receivables a zobowiązania to payables; fakt, że w języku potocznym nie rozróżnia się obu ściśle w rachunkowości zdefiniowanych pojęć nie upoważnia nas do powielania błędu-przykład wyżej podany kontekst-chyba że dopiszemy ...przez dłużnika
0 min
  -> to nie jest jednoznaczne w języku polskim. Należności mogą być wobec kogoś, albo od kogoś. Ten kontekst sugeruje regulowanie zobowiązań wobec kogoś - payables.

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
należności
receivables


Explanation:
IMHO

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 857

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  George Fabian
2 mins

neutral  Jakub Radzimiński: tylko, jeżeli to podmiot liryczny ma otrzymać te należności, nie w przypadku, gdy ma je płacić
2 mins

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
należności
dues


Explanation:
tak bym powiedzial biorac pod uwage kontekst, np.: timely payment of all dues

http://www.google.pl/search?hl=pl&q="timely payment of all d...





--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2004-12-09 10:02:58 GMT)
--------------------------------------------------

jeszcze o należności:
słownik języka polskiego:
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=34415
należność ż V, DCMs. ~ści; lm MD. ~ści
«kwota, suma, którą należy komuś wypłacić»
Należność za pracę, za usługę.
Uiścić, zapłacić, wręczyć komuś należność.
Uregulować należności za światło, gaz, sprzątanie.
Należność wynosi 200 zł.


PWN/Ox:
należnoś|ć f (Gpl należności) książk. amount due; niezapłacone należności za prąd unpaid electric(ity) bills; należność za naprawę wynosi 200 zł the repair charge a. fee is 200 zlotys; zapłacić a. uiścić należność (za coś) to pay the amount due (for sth), to settle the bill (for sth); zapłacić należność za gaz to pay the gas bill; uregulować wszystkie należności to make all the payments due a. all the necessary payments, to pay all one\'s bills a. dues; firma dochodziła swoich należności sądownie the company pursued its debts in court; należności spłacał ratami he paid off a. repaid his debt in instalments

Kosciuszko:
należność
f.
amount l. balance due, charge; uregulować należności za coś pay the amount l. balance due for sth.

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 218
Grading comment
Dziekuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rafal Piotrowski: w kontekscie podanym przez askera jak najbardziej
50 mins
  -> dzięki

agree  Malina9
2 hrs
  -> dzięki

agree  Evonymus (Ewa Kazmierczak): ewentualnie: "outstandings"
10 hrs
  -> dzieki

agree  robif: moze byc tez 'amounts due'
14 hrs
  -> dzieki