KudoZ home » Polish to English » Certificates, Diplomas, Licenses, CVs

rozpocząć staż na nauczyciela dyplomowanego

English translation: poniżej


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:rozpocząć staż na nauczyciela dyplomowanego
English translation:poniżej
Entered by: Jolo

12:06 Sep 6, 2006
Polish to English translations [PRO]
Certificates, Diplomas, Licenses, CVs / karta oceny pracy ( nauczyciela)
Polish term or phrase: rozpocząć staż na nauczyciela dyplomowanego
Rozpoczęłą staż na nauczyciela dyplomowanego. ( szkoła podstawowa )
Jolo
poniżej
Explanation:
Z początkiem odpowiedzi Magczer (commence teaching internship) się zgadzam, z resztą nie.

Oficjalne (I hope) tłumaczenie stopni awansu zawodowego:

1. Teacher-trainee;
2. Contract teacher;
3. Appointed teacher;
4. Certificated teacher;
5. Honorary professor of education.

Czyli nauczyciel dyplomowany to byłby certified teacher, chociaż gugluje się też diplomaed teacher.

Licenced się nie zgadza zdecydowanie - wszyscy nauczyciele posiadający wyższe wykształcenie z p.p. są fully licenced.



--------------------------------------------------
Note added at 2 days6 hrs (2006-09-08 18:41:46 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Thank you :-)
Selected response from:

Monika Lipiec
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5poniżej
Monika Lipiec
4 +1poniżejMagczer


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
poniżej


Explanation:
chyba trzeba opisowo, choć trochę mało zgrabnie:

commence teaching internship leading up to the award of the title of fully licensed teacher


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-09-06 13:45:03 GMT)
--------------------------------------------------

http://online.ksde.org/rcard/state_tchrs.aspx?org_no=D%

http://www.ce.canberra.edu.au/pe/internship.htm

Magczer
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Carroll: albo... the award of the diploma in teaching, jesli takowy sie dostaje. nie wiem jak to teraz jest, ja tam takowego w swoim czasie nie mialam...
5 hrs

agree  pidzej: internship required for qualifying... BTW, "staż na nauczyciela" to cenny wkład w psucie języka
16 hrs
  -> rzeczywiście tak chyba zgrabniej

disagree  pikador: częściowo nie tak: nauczyciel mianowany też jest FULLY LICENSED, trzeba by jakoś inaczej, może SENIOR LICENSED TEACHER? Reszta of course jest OK
1 day21 hrs

2 days2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
poniżej


Explanation:
Z początkiem odpowiedzi Magczer (commence teaching internship) się zgadzam, z resztą nie.

Oficjalne (I hope) tłumaczenie stopni awansu zawodowego:

1. Teacher-trainee;
2. Contract teacher;
3. Appointed teacher;
4. Certificated teacher;
5. Honorary professor of education.

Czyli nauczyciel dyplomowany to byłby certified teacher, chociaż gugluje się też diplomaed teacher.

Licenced się nie zgadza zdecydowanie - wszyscy nauczyciele posiadający wyższe wykształcenie z p.p. są fully licenced.



--------------------------------------------------
Note added at 2 days6 hrs (2006-09-08 18:41:46 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Thank you :-)


    Reference: http://tinyurl.com/hylh3
    Reference: http://tinyurl.com/eevyv
Monika Lipiec
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4