KudoZ home » Polish to English » Certificates, Diplomas, Licenses, CVs

kryteria naukowości

English translation: criterions of scientific viability


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:kryteria naukowości
English translation:criterions of scientific viability
Entered by: mucowska

14:08 Mar 6, 2008
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents - Certificates, Diplomas, Licenses, CVs / opis przedmiotów
Polish term or phrase: kryteria naukowości
Kryteria naukowości pedagogi pracy
mucowska
criterions of scientific viability
Explanation:
"Scientific viability" - ważność naukowa - to moja propozycja jako alternatywa do "scientificity", który jest raczej terminem z zakresu filozofii nauki, szeroko obecnie dyskutowanym przez postmodernistow w ślad za Foucaultem (http://www.coe.ohio-state.edu/plather/pdf/conferences/Foucau...
Selected response from:

Michal Koskowski
United Kingdom
Grading comment
Dziękuje bardzo:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4criterions of scientific viability
Michal Koskowski
3criteria for the recognition of XYZ as a science
Slawomir Nowodworski
3criterions of scientificity
Wioletta Gołębiewska


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
criterions of scientificity


Explanation:
Tak mi przychodzi do glowy, nie wiem, czy jest na to jakis szczegolny termin.

Wioletta Gołębiewska
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
criterions of scientific viability


Explanation:
"Scientific viability" - ważność naukowa - to moja propozycja jako alternatywa do "scientificity", który jest raczej terminem z zakresu filozofii nauki, szeroko obecnie dyskutowanym przez postmodernistow w ślad za Foucaultem (http://www.coe.ohio-state.edu/plather/pdf/conferences/Foucau...

Michal Koskowski
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuje bardzo:)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
criteria for the recognition of XYZ as a science


Explanation:
Wiem, trochę to długie i nie wiem, czy będzie akurat pasować do kontekstu. Moja odpowiedź dotyczy uznania jakieś dziedziny za"pełnoprawną dziedzinę nauki".

Slawomir Nowodworski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4