KudoZ home » Polish to English » Certificates, Diplomas, Licenses, CVs

instrumentariuszka

English translation: scrub nurse


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:instrumentariuszka
English translation:scrub nurse
Entered by: magdat

00:12 Feb 17, 2005
Polish to English translations [PRO]
Certificates, Diplomas, Licenses, CVs
Polish term or phrase: instrumentariuszka
na bloku operacyjnym- chodzi o pielgniarke
magdat
scrub nurse
Explanation:
Opis np tutaj: www.waycoolsurgery.com/team/scrub.shtml, a definicja tutaj: http://www.bartleby.com/61/41/S0174150.html

Przy okazji - 'scrub' wzięło się właśnie stąd jak mniemam, że chodzi dosł. o 'pielęgniarkę, która się myje do operacji'. A myje się do operacji właśnie po to żeby przywdziać jałowy ubiór a następnie, w warunkach aseptycznych, asystować chirurgowi/-om - przygotowywać pole operac., podawać/odbierać instrumenty itp. (w gwarze nawet się mówi 'instrumentować').

I komentarz do poprzedniej, moim zdaniem błędnej, odpowiedzi:
1. perioperative nurse to szersze pojęcie, oznaczające pielęgniarkę pracującą na bloku operacyjnym, w oddziale pooperacyjnym, w gabinecie zabiegowym etc. - w Polsce może to być instrumentariuszka 'czysta', 'brudna', pielęgniarka anestezjologiczna, pielęgniarka z oddz. chirurgii etc.
2. circulating nurse to tzw. 'brudna' instrumentariuszka - ta, która nie pracuje w warunkach aseptycznych
3. First Assistant - w Polsce obowiązki F.A spełniają młodzi chirurdzy (często średniomłodzi lub zupełnie niemłodzi i utytułowani specjaliści, w zależności od stopnia, pardon, zachłanności szefa)
Selected response from:

xxxOTMed
Poland
Grading comment
dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2scrub nursexxxOTMed
4the perioperative nursesparow


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
the perioperative nurse


Explanation:
the perioperative nurse may serve as a:

* Scrub nurse – selecting and handling instruments and supplies used for the operation.
* Circulating nurse - managing the overall nursing care in the operating room and helping to maintain a safe, comfortable environment.
* RN First Assistant - delivering direct surgical care by assisting the surgeon in controlling bleeding, providing wound exposure, and suturing during the actual procedure.

sparow

33 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
scrub nurse


Explanation:
Opis np tutaj: www.waycoolsurgery.com/team/scrub.shtml, a definicja tutaj: http://www.bartleby.com/61/41/S0174150.html

Przy okazji - 'scrub' wzięło się właśnie stąd jak mniemam, że chodzi dosł. o 'pielęgniarkę, która się myje do operacji'. A myje się do operacji właśnie po to żeby przywdziać jałowy ubiór a następnie, w warunkach aseptycznych, asystować chirurgowi/-om - przygotowywać pole operac., podawać/odbierać instrumenty itp. (w gwarze nawet się mówi 'instrumentować').

I komentarz do poprzedniej, moim zdaniem błędnej, odpowiedzi:
1. perioperative nurse to szersze pojęcie, oznaczające pielęgniarkę pracującą na bloku operacyjnym, w oddziale pooperacyjnym, w gabinecie zabiegowym etc. - w Polsce może to być instrumentariuszka 'czysta', 'brudna', pielęgniarka anestezjologiczna, pielęgniarka z oddz. chirurgii etc.
2. circulating nurse to tzw. 'brudna' instrumentariuszka - ta, która nie pracuje w warunkach aseptycznych
3. First Assistant - w Polsce obowiązki F.A spełniają młodzi chirurdzy (często średniomłodzi lub zupełnie niemłodzi i utytułowani specjaliści, w zależności od stopnia, pardon, zachłanności szefa)

xxxOTMed
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12
Grading comment
dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek
7 hrs

agree  sparow: sure, but please notice in my answer above: 1. scrub nurse
23 hrs