ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to English » Chemistry; Chem Sci/Eng

Sól sodowa siarczanowanego oksyetylenowanego (3) alkoholu C12-C15

English translation: C12-C15 alcohol ethoxysulfate sodium salt

21:18 Jan 16, 2006
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng / msds
Polish term or phrase: Sól sodowa siarczanowanego oksyetylenowanego (3) alkoholu C12-C15
nazwa substancji
Monika Pilecka
Poland
English translation:C12-C15 alcohol ethoxysulfate sodium salt
Explanation:
nazywanie siarczanowanego oksytylenowanego alkoholu 'alcohol ethoxysulfate' jest znacznie częściej spotykane i ma nawet swój własny skrót - AES.
Nawet dla tego oksytylenowania 3 molami tlenku etylenu (tu zaznaczone jako (3)) istnieje stosowny skrót - zapisuje się to AE-3S, a w pełnej nazwie czasami jako 'ethoxy-3-sulfate'

Aby w tłumaczeniu nie utracić żadnych informacji, można poradzić sobie tak jak ten autor z Uniwersytetu stanu Missisipi (
http://baysprings.olemiss.edu/include/views/abstract/restric... ) i napisać nieco redundantnie:

C12-C15 AE-3S alcohol ethoxysulfate sodium salt

Selected response from:

leff
Grading comment
Dziękuję :o)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4C12-C15 alcohol ethoxysulfate sodium salt
leff
4Sulfated ethoxylated (3 mol) C12-C15 alcohol sodium salt
Ewa Szymanowska


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Sól sodowa siarczanowanego oksyetylenowanego (3) alkoholu C12-C15
Sulfated ethoxylated (3 mol) C12-C15 alcohol sodium salt


Explanation:
p.
http://216.239.59.104/search?q=cache:7spS7Zpvk2EJ:www.ispch....
http://webstore.ansi.org/ansidocstore/product.asp?sku=ISO 68...


    Reference: http://www.portalfarma.com/pfarma/taxonomia/general/gp000029...
    Reference: http://www.apola.pl/pl/produkty/pozostale.html
Ewa Szymanowska
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Sól sodowa siarczanowanego oksyetylenowanego (3) alkoholu C12-C15
C12-C15 alcohol ethoxysulfate sodium salt


Explanation:
nazywanie siarczanowanego oksytylenowanego alkoholu 'alcohol ethoxysulfate' jest znacznie częściej spotykane i ma nawet swój własny skrót - AES.
Nawet dla tego oksytylenowania 3 molami tlenku etylenu (tu zaznaczone jako (3)) istnieje stosowny skrót - zapisuje się to AE-3S, a w pełnej nazwie czasami jako 'ethoxy-3-sulfate'

Aby w tłumaczeniu nie utracić żadnych informacji, można poradzić sobie tak jak ten autor z Uniwersytetu stanu Missisipi (
http://baysprings.olemiss.edu/include/views/abstract/restric... ) i napisać nieco redundantnie:

C12-C15 AE-3S alcohol ethoxysulfate sodium salt



leff
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 224
Grading comment
Dziękuję :o)