KudoZ home » Polish to English » Chemistry; Chem Sci/Eng

jednoujemny anion binarny

English translation: mononegative binary anion


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:jednoujemny anion binarny
English translation:mononegative binary anion
Entered by: Jolo

15:07 Aug 8, 2006
Polish to English translations [PRO]
Chemistry; Chem Sci/Eng / course of studies: chemistry
Polish term or phrase: jednoujemny anion binarny
praca dyplomowa: Badania kwantowochemiczne nad procesem przeniesienia protonu bez bariery kinetycznej w jednoujemnych anionach binarnych kompleksów cytozyny z glicyną.
Jolo
mononegative binary anion
Explanation:
anion też może być binarny
Np. jednoujemny anion binarny NO3-, NO2-, ClO-
dwuujemny anion binarny SO42-, CO32-, itd
Binarny = taki, w którego skład wchodzą atomy dwóch różnych pierwiastków.

--------------------------------------------------
Note added at 50 mins (2006-08-08 15:58:07 GMT)
--------------------------------------------------

single negative binary anion też byłby OK
Selected response from:

tmk7
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1monovalent binary anion
Scherzando
4mononegative binary aniontmk7
4single negative anion
SlawekW


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
single negative anion


Explanation:
jestem prawie pewien, ze to kompleksy sa binarne, nie aniony

--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2006-08-08 15:43:34 GMT)
--------------------------------------------------

lub singly negative i moze byc z dashem

SlawekW
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28

42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mononegative binary anion


Explanation:
anion też może być binarny
Np. jednoujemny anion binarny NO3-, NO2-, ClO-
dwuujemny anion binarny SO42-, CO32-, itd
Binarny = taki, w którego skład wchodzą atomy dwóch różnych pierwiastków.

--------------------------------------------------
Note added at 50 mins (2006-08-08 15:58:07 GMT)
--------------------------------------------------

single negative binary anion też byłby OK

tmk7
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 62

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
monovalent binary anion


Explanation:
IMO

Scherzando
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 84

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  tmk7: Też super - najbardziej popularne, choć w gruncie rzeczy niedokładne (bo monovalent = jednowartościowy, a to nie to samo co jednoujemny). No ale nie wszyscy muszą być tak dokładni jak my :^)
2 hrs