KudoZ home » Polish to English » Chemistry; Chem Sci/Eng

spożyta racja pokarmowa

English translation: (ingested) diet


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:spożyta racja pokarmowa
English translation:(ingested) diet
Entered by: IwonaASzymaniak

05:17 Oct 31, 2006
Polish to English translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng / pharmaceutical assessment
Polish term or phrase: spożyta racja pokarmowa
Ze spożytej racji pokarmowej wchłania się 40-60% kwasu pantotenowego.

Ktoś zna konkretny zwrot na to?
FishX
Poland
diet
Explanation:
Ja bym tu zmieniła kolejność i dała.
40-60% of panthotenic acid is absorbed from the diet (ewentualnie consumed).
Diet używa się zarówno w odniesieniu do ludzi, jak i do zwierząt.
Tak się mówi, oczywiście, o ile nie chodzi ti o jakąś żelazną rację pokarmową przewidzianą na warunki ekstremalne obozu przetrwania. Założyłam, że nie i że racja pokarmowa ma oznaczać po prostu przyjmowane pożywienie. Może się mylę.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-10-31 07:40:44 GMT)
--------------------------------------------------

coś mi niezbyt jasno wyszło ewentualnie consumed diet, ale moim zdaniem to nie jest potrzebne. Jalo rzecze Wikipedia:

"In nutrition, the diet is the sum of the food consumed by a body. Proper nutrition for a human requires vitamins, minerals, proteins, and fuel in the form of carbohydrates and fats. Imbalances between the consumed fuels and expended energy results in either starvation or excessive reserves of adipose tissue, or body fat."


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-10-31 07:46:52 GMT)
--------------------------------------------------

albo jeszcze, jeśli by się ktoś upierał przy tym spożywaniu można powiedzieć "ingested diet".
Np. calculated to be absorbed from the ingested diet
Selected response from:

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Grading comment
thx!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3consumed food ration
vladex
3diet
IwonaASzymaniak


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
diet


Explanation:
Ja bym tu zmieniła kolejność i dała.
40-60% of panthotenic acid is absorbed from the diet (ewentualnie consumed).
Diet używa się zarówno w odniesieniu do ludzi, jak i do zwierząt.
Tak się mówi, oczywiście, o ile nie chodzi ti o jakąś żelazną rację pokarmową przewidzianą na warunki ekstremalne obozu przetrwania. Założyłam, że nie i że racja pokarmowa ma oznaczać po prostu przyjmowane pożywienie. Może się mylę.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-10-31 07:40:44 GMT)
--------------------------------------------------

coś mi niezbyt jasno wyszło ewentualnie consumed diet, ale moim zdaniem to nie jest potrzebne. Jalo rzecze Wikipedia:

"In nutrition, the diet is the sum of the food consumed by a body. Proper nutrition for a human requires vitamins, minerals, proteins, and fuel in the form of carbohydrates and fats. Imbalances between the consumed fuels and expended energy results in either starvation or excessive reserves of adipose tissue, or body fat."


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-10-31 07:46:52 GMT)
--------------------------------------------------

albo jeszcze, jeśli by się ktoś upierał przy tym spożywaniu można powiedzieć "ingested diet".
Np. calculated to be absorbed from the ingested diet

Example sentence(s):
  • The estimated mean fraction of dietary calcium absorbed from the diet was lower in diet A...
  • The body has no mechanism for excreting iron absorbed from the diet except through incidental losses.

    Reference: http://fn.bmjjournals.com/cgi/content/full/77/3/F178
    Reference: http://www.cdc.gov/genomics/training/perspectives/other/hhem...
IwonaASzymaniak
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 16
Grading comment
thx!

1 day7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
consumed food ration


Explanation:
Na wypadek, gdyby chodziło jednak o tę ściśle określoną rację pokarmową

W zasadzie samo "ration" najczęściej domyślnie oznacza dzienną rację pokarmową, ale zbitki "daily food ration", które są bardziej jednoznaczne, też w literaturze naukowej się spotyka.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day7 hrs (2006-11-01 13:10:45 GMT)
--------------------------------------------------

PS. Kategoria "Chemistry" jest w tym przypadku trochę naciągana...


    Reference: http://www.mercksource.com/pp/us/cns/cns_hl_dorlands.jspzQzp...
vladex
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8