KudoZ home » Polish to English » Construction / Civil Engineering

stoły uchylne z możliwością nadbudowy burt

English translation: tilting tables with the board building-up capability


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:stoły uchylne z możliwością nadbudowy burt
English translation:tilting tables with the board building-up capability
Entered by: Witold Wiechowski

07:59 Sep 9, 2006
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / concrete technologies
Polish term or phrase: stoły uchylne z możliwością nadbudowy burt
Spełnienie tych warunków wymaga posiadania:
- nowoczesnej technologii formowania, **stoły metalowe, uchylne, z możliwością nadbudowy burt** i wykonywania elementów o zróżnicowanych, często skomplikowanych kształtach,
- właściwej technologii betonu, odpowiednio dobranej do wymagań rodzaju i ilość cementu oraz poszczególnych kruszyw; niska ilość wody - niski stosunek w/c umożliwiający rozformowanie i podniesienie elementu w określonym czasie; właściwie dobrane domieszki chemiczne modyfikujące parametry świeżej mieszanki lub betonu stwardniałego,
- nowoczesnego „systemu" produkcji prefabrykatów, podawanie i układanie masy, wibracja, akcesoria do wbetonowania, środki antyadhezyjne, materiały do wykańczania, kosmetyki do naprawy naprawy prefabrykatów.
ironsz
tilting tables with the board building-up capability
Explanation:
http://tinyurl.com/eb7j8
Polskie słowo burta nawiązuje do obcych wyrazów: bord (język staroangielski i francuski), Bord (dolnoniemiecki) oraz boord (holenderski); podobnie w językach skandynawskich, ale najpewniej do wyrazu Bort (górnoniemiecki). Abordaż (fr. abordage) - rodzaj walki okrętów "burta w burtę". Angielskie słowo board ma kilkanaście znaczeń, ale najbliższe to: deska, tablica, płyta, stół oraz właśnie burta; natomiast border to m.in.: granica, skraj, brzeg, także burta
Selected response from:

Witold Wiechowski
Grading comment
Dzięki, Witold :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2tilting tables with the board building-up capability
Witold Wiechowski
1tilt(ing) tables with an option to add raised rims
SlawekW


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
tilt(ing) tables with an option to add raised rims


Explanation:
hmm, moooże...

SlawekW
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 83

8 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
tilting tables with the board building-up capability


Explanation:
http://tinyurl.com/eb7j8
Polskie słowo burta nawiązuje do obcych wyrazów: bord (język staroangielski i francuski), Bord (dolnoniemiecki) oraz boord (holenderski); podobnie w językach skandynawskich, ale najpewniej do wyrazu Bort (górnoniemiecki). Abordaż (fr. abordage) - rodzaj walki okrętów "burta w burtę". Angielskie słowo board ma kilkanaście znaczeń, ale najbliższe to: deska, tablica, płyta, stół oraz właśnie burta; natomiast border to m.in.: granica, skraj, brzeg, także burta

Witold Wiechowski
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 66
Grading comment
Dzięki, Witold :)