KudoZ home » Polish to English » Construction / Civil Engineering

tryskaczowy vs zraszaczowy

English translation: sprinkler vs. drencher


18:15 Nov 6, 2007
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Polish term or phrase: tryskaczowy vs zraszaczowy
trwały sprzęt gaśniczy:
instalacja tryskaczowa i zraszaczowa

Jak wprowadzić to rozróżnienie?
Magczer
Poland
English translation:sprinkler vs. drencher
Explanation:
tak podaje słownik pożarniczy

--------------------------------------------------
Note added at   14 godz. (2007-11-07 08:36:25 GMT)
--------------------------------------------------

generalnie tryskacz (sprinkler) uruchamia sie samoczynnie pod wpływem wzrostu temperatury powyżej pewnej wartości i tryska wodą (tylko ten jeden, w którym wzrosła temperatura, a nie wszystkie)
Natomiast zraszacz stanowi element instalacji uruchamianej ręcznie lub automatycznie, której włączenie powoduje, że woda leje się z wszystkich zraszaczy. Różnica jest jeszcze taka, że tryskacz po jednym użyciu nadaje się do wymiany (zniszczeniu ulega czujnik termiczny), a zraszacz nie.
Selected response from:

Michal Berski
Poland
Grading comment
dziękuję za odpowiedź i wyjaśnienia
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1sprinkler vs. drencher
Michal Berski
5 -2sprinkling system
Grzegorz Kurek


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -2
sprinkling system


Explanation:
nie ma po co wprowadzać rozróżnienia, autor bardzo chciał być mądry, ale to to samo

Grzegorz Kurek
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 78

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Marek Daroszewski (MrMarDar): może i to samo - ale tutaj http://www.supo.com.pl/oferta/systemy_gasnicze/instalacja_zr... rozróżniają; sam jestem ciekawy jaka jest różnica; tutaj też http://www.tycoeurope.com/index.php?id=930
1 hr

neutral  A.G.: pol.proz.com/kudoz/294665 -
1 hr

disagree  Michal Berski: to nie jest to samo
14 hrs

disagree  Tomek Wiazowski: to nie to samo - proponuję np. zerknąć na stronę amerykańskiego NFPA (codes and standards) - są różne normy dla instalacji sprinkler, deluge(=drencher) czy water spray
1889 days

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
sprinkler vs. drencher


Explanation:
tak podaje słownik pożarniczy

--------------------------------------------------
Note added at   14 godz. (2007-11-07 08:36:25 GMT)
--------------------------------------------------

generalnie tryskacz (sprinkler) uruchamia sie samoczynnie pod wpływem wzrostu temperatury powyżej pewnej wartości i tryska wodą (tylko ten jeden, w którym wzrosła temperatura, a nie wszystkie)
Natomiast zraszacz stanowi element instalacji uruchamianej ręcznie lub automatycznie, której włączenie powoduje, że woda leje się z wszystkich zraszaczy. Różnica jest jeszcze taka, że tryskacz po jednym użyciu nadaje się do wymiany (zniszczeniu ulega czujnik termiczny), a zraszacz nie.

Michal Berski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8
Grading comment
dziękuję za odpowiedź i wyjaśnienia

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Miroslawa Jodlowiec
1 day6 hrs
  -> Dzięki