ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to English » Construction / Civil Engineering

zbrojenie pracujące na przebicie

English translation: (punching) shear reinforcement

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:zbrojenie pracujące na przebicie
English translation:(punching) shear reinforcement
Entered by: Dawid Mazela

06:32 Jul 22, 2010
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Polish term or phrase: zbrojenie pracujące na przebicie
W miejscach skupienia dużych obciążeń należy dodatkowo umieścić zbrojenie pracujące na przebicie w postaci specjalnych stalowych trzpieni
tadream
(punching) shear reinforcement
Explanation:
http://www.google.pl/search?hl=pl&q="punching shear reinforc...

http://www.google.pl/images?um=1&hl=pl&lr=lang_pl&tbs=isch:1...

http://www.google.pl/images?um=1&hl=pl&lr=lang_pl&tbs=isch:1...

Shear reinforcement is typically perpendicular to the longitudinal reinforcement and thus oriented vertically in a typical (horizontal) beam. The idea behind shear reinforcement is to arrest the development of the diagonal tension cracking, and, generally, shear reinforcement is detailed such that any potential diagonal tension crack will have to cross two such reinforcements.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2010-07-22 12:29:55 GMT)
--------------------------------------------------

Faktycznie fragment, który podałem brzmi dwuznacznie.

"Zbrojenie (pracujące) na przebicie" to naprawde popularny termin i jest niemal słownikowo tłumaczone jako "(punching) shear reinforcement" przykłady:

http://baztech.icm.edu.pl/baztech/cgi-bin/btgetdoc.cgi?BTB2-...

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2010-07-22 12:55:04 GMT)
--------------------------------------------------

tak wygląda punching shear: http://www.sheffield.ac.uk/content/1/c6/04/77/98/punching_sh...

o reinforcement chyba nie trzeba się spierać...

metoda zaradcza "zbrojenie pracujące na przebicie" - http://www.j-p.pl/produkty/view/jda-2-25

Dwugłowicowe bolce połączone perforowaną listwą stalową JDA-JORDAHL® skutecznie rozwiązują problem przebicia płyt stropowych i fundamentowych w obrębie słupów. Ich stosowanie umożliwia zmniejszenie stopnia zbrojenia w płycie oraz zwiększenie obwodu krytycznego na przebicie.

As simple as that - caly spór o jeden kawałek bolca na wspornikach :)
Selected response from:

Dawid Mazela
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4(punching) shear reinforcement
Dawid Mazela
4 -2strenghened against perforation with special steel pins.DKielbowicz


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
strenghened against perforation with special steel pins.


Explanation:
The the spots of high stress concentration should be additionally strenghened against perforation with special steel pins.

DKielbowicz
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Dawid Mazela: perforation? Edit: Przebicie to "punching shear". "Perforation" w tym kontekście pasuje jak "przedziurkowanie", które niżej podałeś. Chyba nie nazwał byś tak wyrwy w stropie? :)
4 hrs
  -> Perforation: perforacja przedziurawienie przebicie przekłucie pęknięcie przedziurkowanie

disagree  Polangmar: http://tinyurl.com/27topz9 vs http://tinyurl.com/29y9xp4
13 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(punching) shear reinforcement


Explanation:
http://www.google.pl/search?hl=pl&q="punching shear reinforc...

http://www.google.pl/images?um=1&hl=pl&lr=lang_pl&tbs=isch:1...

http://www.google.pl/images?um=1&hl=pl&lr=lang_pl&tbs=isch:1...

Shear reinforcement is typically perpendicular to the longitudinal reinforcement and thus oriented vertically in a typical (horizontal) beam. The idea behind shear reinforcement is to arrest the development of the diagonal tension cracking, and, generally, shear reinforcement is detailed such that any potential diagonal tension crack will have to cross two such reinforcements.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2010-07-22 12:29:55 GMT)
--------------------------------------------------

Faktycznie fragment, który podałem brzmi dwuznacznie.

"Zbrojenie (pracujące) na przebicie" to naprawde popularny termin i jest niemal słownikowo tłumaczone jako "(punching) shear reinforcement" przykłady:

http://baztech.icm.edu.pl/baztech/cgi-bin/btgetdoc.cgi?BTB2-...

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2010-07-22 12:55:04 GMT)
--------------------------------------------------

tak wygląda punching shear: http://www.sheffield.ac.uk/content/1/c6/04/77/98/punching_sh...

o reinforcement chyba nie trzeba się spierać...

metoda zaradcza "zbrojenie pracujące na przebicie" - http://www.j-p.pl/produkty/view/jda-2-25

Dwugłowicowe bolce połączone perforowaną listwą stalową JDA-JORDAHL® skutecznie rozwiązują problem przebicia płyt stropowych i fundamentowych w obrębie słupów. Ich stosowanie umożliwia zmniejszenie stopnia zbrojenia w płycie oraz zwiększenie obwodu krytycznego na przebicie.

As simple as that - caly spór o jeden kawałek bolca na wspornikach :)


    Reference: http://www.associatedcontent.com/article/1372517/shear_reinf...
    Reference: http://www.halfen.pl/t/91_7442.html
Dawid Mazela
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  DKielbowicz: The idea behind shear reinforcement is to arrest the development of the diagonal tension cracking czyli zabezpieczenie przed pęknięcięm a nie przebiciem
25 mins
  -> Widzę, że zasugerowałeś się podanym przeze mnie fragmentem jak definicją, ale to był tylko przykład użycia, po więcej zapoznaj się z wynikami wyszukiwania.

agree  Polangmar: punching-shear reinforcement
8 hrs
  -> dziękuję!