ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to English » Cooking / Culinary

lentilki

English translation: candy-coated chocolate drops

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:lentilki
English translation:candy-coated chocolate drops
Entered by: Mariusz Stepien

14:10 Sep 27, 2012
Polish to English translations [PRO]
Cooking / Culinary
Polish term or phrase: lentilki
Mam ciastka z lentilkami, czyli tymi czeskimi m&msami. Jest to pisane z małej litery (obok skład), więc jakby to ująć po angielsku, możliwie generycznie?

Pikanterii ;) sprawie dodaje fakt, że w angielskim z tego co wiem nie funkcjonuje marka Lentilky, tylko jej odpowiednik: Smarties.
Miło byłoby też uniknąć nawiązań do soczewicy ;)

"Smarties-like candy" niezbyt mi się podoba...

TIA

http://swiatslodyczy.blox.pl/resource/lentilky2.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/Smarties
Mariusz Stepien
Poland
candy coated chocolate dragees
Explanation:
i dalej wyjasniasz w nawiasie...:)
Selected response from:

SlawekW
Grading comment
Dzięki, poszło jako "candy-coated chocolate drops" plus referat filozoficzny o lentilskiej niejednoznaczności w mailu ;-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Lentil(s) (candy buttons)
Dariusz Saczuk
3 +1candy coated chocolate dragees
SlawekW
4choco lentil cookies
ARKADIUSZ KACZOROWSKI
2 +1smarties[-cookies]
Grzegorz Mizera


Discussion entries: 9





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
candy coated chocolate dragees


Explanation:
i dalej wyjasniasz w nawiasie...:)

SlawekW
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dzięki, poszło jako "candy-coated chocolate drops" plus referat filozoficzny o lentilskiej niejednoznaczności w mailu ;-)
Notes to answerer
Asker: drops zamiast dragees i masz mojego aktualnego faworyta ;)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  cquest: candy coated drops I like
16 hrs
  -> dziękuję:)

6 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
smarties[-cookies]


Explanation:



    Reference: http://www.bbcgoodfood.com/recipes/5369/smarties-cookies
Grzegorz Mizera
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mateusz Pawłowski
7 hrs
  -> Dziękuję.

3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Lentil(s) (candy buttons)


Explanation:
p

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2012-09-27 14:15:30 GMT)
--------------------------------------------------

Jelly Belly Chocolate Mint Lentil Candies, 10-Pound Bag: Amazon ...
www.amazon.com › Grocery & Gourmet Food › Candy › Jelly Beans
These Mint Lentils have a dark chocolate center and are coated in candy mint and then enrobed in crispy pink candy she

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2012-09-27 14:18:16 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.com/search?hl=en&q="lentils candy"&psj=1&b...

Dariusz Saczuk
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 52

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar: Albo oryginalna forma "Lentilky": http://tinyurl.com/9ywlbed - ważne, aby wielką literą (wówczas nie będzie się mylić z soczewicą).
1 hr
  -> Tak, celowo dałem wielką literą. Dziękuję. ;-)

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
choco lentil cookies


Explanation:
Są i lentilki i smarties. Ja bym użył choco lentil. Źródłosłów jest raczej lentille, czyli po francusku soczewka. Nazwa soczewicy i lentilków pochodzi od ich soczewkowatego kształtu. MM to brand name i nie promował bym za free jakichś koncernów
Nestle Smarties (Choco Lentils), Roll 38g/1.3oz

Be the first to review this product

$2.99


    Reference: http://eurodelica.com/sweets/chocolate/nestle/nestle-smartie...
ARKADIUSZ KACZOROWSKI
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish