ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to English » Cooking / Culinary

ciasta półfrancuskie i francuskie

English translation: puff pastry

14:03 Oct 10, 2004
Polish to English translations [PRO]
Cooking / Culinary / bakery/confectionery
Polish term or phrase: ciasta półfrancuskie i francuskie
francuskie to rzecz jasna "French pastry" ale półfrancuskie?
przeciez nie semi-, half-, ani tym bardziej quasi- ;-)
robif
English translation:puff pastry
Explanation:
Szkoda, że zadałe¶ w jednym pytaniu dwa terminy. Ciasto francuskie to nie "French pastry", tylko "puff pastry". Nie wiem natomiast, jak jest ciasto półfrancuskie. Jest podobne do francuskiego, różni się tym, że w składnikach jest twaróg lub ¶mietana. Tymczasem proponuję "semi-puff pastry".

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 44 mins (2004-10-10 15:47:26 GMT)
--------------------------------------------------

Druga propozycja: \"classic and modified puff pastry\".
Selected response from:

Hanna Burdon
United Kingdom
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3puff pastry
Hanna Burdon
5rough-puff to ciasto polfrancuskie
Lota


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
ciasto francuskie
puff pastry


Explanation:
Szkoda, że zadałe¶ w jednym pytaniu dwa terminy. Ciasto francuskie to nie "French pastry", tylko "puff pastry". Nie wiem natomiast, jak jest ciasto półfrancuskie. Jest podobne do francuskiego, różni się tym, że w składnikach jest twaróg lub ¶mietana. Tymczasem proponuję "semi-puff pastry".

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 44 mins (2004-10-10 15:47:26 GMT)
--------------------------------------------------

Druga propozycja: \"classic and modified puff pastry\".


    Reference: http://www.puffpastry.com/using_puff_pastry.asp
Hanna Burdon
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 28
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek: puff pastry na pewno, ale półfrancuskie? Rzeczywiście. eeeeee......
14 mins

agree  MonikaSojka: puff pastry
57 mins

agree  Kathy O
1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
ciasta półfrancuskie i francuskie
rough-puff to ciasto polfrancuskie


Explanation:
ciasto francuskie to faktycznie puff pastry (lub tez millefeuille), natomiast polfrancuskie to nazywa sie wlasnie rough-puff

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 8 mins (2004-10-10 18:11:30 GMT)
--------------------------------------------------

zarowno rough-puff pastry jak i ciasto polfrancuskie maja wiele wariantow. Istnieje nawet ciasto polfrancuskie drozdzowe!
W ciescie polfrancuskim chodzi o to aby otrzymac efekt \"listkowania\", jak najbardziej podobny do tego, ktory wystepuje w ciescie francuskim.


    Reference: http://www.taunton.com/finecooking/pages/c00012_rec01.asp
    wlasne umiejetnosci kulinarne. To co nazywa sie ciastem polfrancuskim to jest rough-puff pastry. Podobne, ale latwiejsze
Lota
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Hanna Burdon: To jednak nie to samo - w cie¶cie półfrancuskim nie ma wody, jest natomiast kwa¶na ¶mietana lub twaróg
38 mins