KudoZ home » Polish to English » Economics

człowiek i jego...

English translation: human/people


17:10 Feb 19, 2008
Polish to English translations [PRO]
Social Sciences - Economics / gender and PC
Polish term or phrase: człowiek i jego...
Pytanie może głupie, ale...

Mam w artykule mnóstwo człowieków.

Docenienie znaczenia kapitału intelektualnego w rozwoju osobistym człowieka, firmy, gospodarki...
Przyjęcie podmiotowej perspektywy analizy innowacyjności jako jednej z możliwości człowieka równoznaczne jest z założeniem, że człowiek może zrozumieć jej znaczenie dla niego samego. Biorąc pod uwagę, że dla każdej sytuacji, w której człowiek się znajduje, określona jest aktywność podstawowa...
Podmiotowy charakter człowieka sprawia, że może on, w poczuciu wolności...
i tak dalej, i tak dalej.

I tak się zastanawiam, czy tłumaczyć to jako man/his, czy trzeba jakoś bardziej PC... ale jak? Man/woman i his/her w każdym przypadku odpada.
Pytanie do osób, które zmagały się z podobnymi tekstami: czy staraliście się tego mana za wszelką cenę omijać (human, person... ale wtedy i tak pozostaje problem zaimków), czy też uważacie, że to nie ma sensu i należy po prostu dawać man i his i się nie przejmować?

Daję to pytanie jako niepunktowane, bo trudno tu chyba o jakąś jedną poprawną odpowiedź i byłby problem z oceną. Ciekawa jestem po prostu, jak inni sobie z tym radzą.
allp
Poland
English translation:human/people
Explanation:
a human, people, sprawdziłem dla pewności w słowniku. Używałbym w ogóle na Twoim miejscu wymiennie, ale generalnie a human, human being, and if possible, wherever possible, go for people. Just my human way of looking at it.

Highest I am sure because I am pretty sure of this one, aren't we all?

--------------------------------------------------
Note added at 1 day17 hrs (2008-02-21 10:51:15 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

:-))
Selected response from:

Andrew Stanleyson
Grading comment
Punktów nie ma, ale możesz dostać 4 Garfy :)



Summary of answers provided
4 +2individual, person, man, citizen, social partnerZofia Wislocka
5human/people
Andrew Stanleyson
3men and womenxxxbarbs_barbs


Discussion entries: 16





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
individual, person, man, citizen, social partner


Explanation:
sugestie

Zofia Wislocka
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxvenue
2 hrs

agree  pidzej: tylko z man - tak się nazywa ten gatunek
3 hrs

22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
men and women


Explanation:
ja sie spotykam często z czymś takim, w niektórych kontekstach może pasować:)
choć osobiście sądzę, że problem PC jest trochę rozdmuchany i nikomu nic sie nie stanie jak będzie "man/men and his.."

xxxbarbs_barbs
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

54 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
human/people


Explanation:
a human, people, sprawdziłem dla pewności w słowniku. Używałbym w ogóle na Twoim miejscu wymiennie, ale generalnie a human, human being, and if possible, wherever possible, go for people. Just my human way of looking at it.

Highest I am sure because I am pretty sure of this one, aren't we all?

--------------------------------------------------
Note added at 1 day17 hrs (2008-02-21 10:51:15 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

:-))

Andrew Stanleyson
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Punktów nie ma, ale możesz dostać 4 Garfy :)
Notes to answerer
Asker: Garf dziękuje za pozdrowienia, ostatnio jest creatywnie zajęty: http://www.bach01.enter.net.pl/galeria11.gif