KudoZ home » Polish to English » Economics

zasób wytwórczy

English translation: creative asset / creative resource


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:zasób wytwórczy (o kapitale społecznym)
English translation:creative asset / creative resource
Entered by: Zofia Wislocka

03:16 Feb 24, 2008
Polish to English translations [PRO]
Social Sciences - Economics
Polish term or phrase: zasób wytwórczy
W tym sensie kapitał społeczny, podobnie jak kapitał ludzki jest zasobem wytwórczym. Analogicznie jak inne zasoby wytwórcze ma charakter produkcyjny.

Mam wątpliwości, czy mogę to przetłumaczyć w tym kontekście jako "manufacturing asset". Bardziej by chyba pasowało "productive asset", ale wtedy w ostatnim zdaniu robi się masło maślane - "is of productive nature" i w ogóle za dużo tej produktywności. Nie bardzo wiem, jak z tego wybrnąć.
allp
Poland
creative asset / creative resource
Explanation:
widze tu raczej _potencjal generowania_ czegos niz dosc konkretna zdolnosc do produkcji (manufacturing); ta konkretna zdolnosc pojawia sie w drugiej czesci zdania, jako 'productive character' (na przyklad tak). Propozycja :)
Selected response from:

Zofia Wislocka
Grading comment
dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4manufacturing resources
Adam Lankamer
3 +1fruitful resources
Edyta Sawin
3creative asset / creative resourceZofia Wislocka


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
manufacturing resources


Explanation:
http://tinyurl.com/2o5lul

preferowałbym liczbę mnogę

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2008-02-24 03:26:16 GMT)
--------------------------------------------------

jeżeli w żargonie przyjął się kapitał ludzki ;-) to wszystko inne też przejdzie

Adam Lankamer
Luxembourg
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 310
Notes to answerer
Asker: myślisz, że można użyć "manufacturing resources" w odniesieniu do kapitału ludzkiego/społecznego?

Asker: ok, dzięki :)


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
fruitful resources


Explanation:
productive, abundant resources

Edyta Sawin
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Grzegorz Mysiński: ''productive,'' as in http://tinyurl.com/2tepna
8 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
creative asset / creative resource


Explanation:
widze tu raczej _potencjal generowania_ czegos niz dosc konkretna zdolnosc do produkcji (manufacturing); ta konkretna zdolnosc pojawia sie w drugiej czesci zdania, jako 'productive character' (na przyklad tak). Propozycja :)

Zofia Wislocka
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12
Grading comment
dziękuję!