KudoZ home » Polish to English » Education / Pedagogy

klasa autorska o profilu...

English translation: special class / individual program(me) class with........curriculum


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:klasa autorska o profilu...
English translation:special class / individual program(me) class with........curriculum
Entered by: Marcelina Haftka

19:51 Aug 1, 2006
Polish to English translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy
Polish term or phrase: klasa autorska o profilu...
Klasa autorska o profilu matematyczno-informatycznym
Katarzyna Landsberg-Polubok
special class / individual program(me) class
Explanation:
Rozumiem, że chodzi o klasę autorską w potocznym rozumieniu, czyli:
http://www.vulcan.edu.pl/eid/archiwum/1996/09/co_to.html
W myśl zarządzenia MEN (1989) dotyczącego działalności innowacyjnej nauczycieli i szkól, klasą autorską jest: "oddział lub jeden ciąg klas w cyklu kształcenia, w którym jest sprawdzana indywidualna koncepcja nowatorstwa pedagogicznego...".

Proponuję więc special class / special program(me) class / individual program(me) class with... (dalej jak u Marquisa) - wiem, powstaje z tego baaardzo długi ekwiwalent ;-)

Pojawiła się też kiedyś dyskusja nt. programu autorskiego http://www.proz.com/kudoz/1169639
Selected response from:

Marcelina Haftka
Poland
Grading comment
dzieki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3special class / individual program(me) classMarcelina Haftka
3author's class with........curriculum
Marquis


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
author's class with........curriculum


Explanation:
Author's class with mathematics and computer science curriculum.
Może klasa prowadzona przez autora podręcznika???

Marquis
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Paunitka: mozna prowadzic klase autorska bez pisania podrecznikow
14 hrs
  -> It was just a suggestion......

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
special class / individual program(me) class


Explanation:
Rozumiem, że chodzi o klasę autorską w potocznym rozumieniu, czyli:
http://www.vulcan.edu.pl/eid/archiwum/1996/09/co_to.html
W myśl zarządzenia MEN (1989) dotyczącego działalności innowacyjnej nauczycieli i szkól, klasą autorską jest: "oddział lub jeden ciąg klas w cyklu kształcenia, w którym jest sprawdzana indywidualna koncepcja nowatorstwa pedagogicznego...".

Proponuję więc special class / special program(me) class / individual program(me) class with... (dalej jak u Marquisa) - wiem, powstaje z tego baaardzo długi ekwiwalent ;-)

Pojawiła się też kiedyś dyskusja nt. programu autorskiego http://www.proz.com/kudoz/1169639

Marcelina Haftka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
dzieki!