KudoZ home » Polish to English » Education / Pedagogy

wynikowy plan nauczania

English translation: competency-based teaching program


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:wynikowy plan nauczania
English translation:competency-based teaching program
Entered by: Polangmar

22:20 Jun 26, 2007
Polish to English translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy / szkolnictwo
Polish term or phrase: wynikowy plan nauczania
pojawia się to w opinii nt. pracy nauczyciela ".. właściwie opracowała wynikowy plan nauczania, a proces dydaktyczno-wychowawczy przeprowadziła prawidłowo" o co chodzi z tym wynikowym..?
ascaris
competency-describing teaching program
Explanation:
Po konsultacji z nauczycielem dyplomowanym: wynikowy plan nauczania pisze się, na podstawie wybranego programu nauczania (jest ich kilkadziesiąt do wyboru:), we wrześniu na cały rok i wyszczególnia się w nim, co uczeń musi umieć po każdej lekcji ("wynieść" z każdej lekcji:). Plan taki sporządza się z rozbiciem na (zazwyczaj) 3 poziomy: podstawowy (ocena 2 lub 3), rozszerzający (4 lub 5) i dopełniający (6).

szablon do ułożenia indywidualnego wynikowego planu nauczania (treści nauczania, procedury osiągania celów i cele kształcenia znajdujące się w programie nauczania)
http://tinyurl.com/2jfla7

http://tinyurl.com/246sjf
http://tinyurl.com/3cwwn4

Chyba mogłoby też być:
competency-based teaching program (aczkolwiek nie oddaje to dobrze polskiego, specyficznego znaczenia)
http://tinyurl.com/3x7o44
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
lepiej chyba "based" dzięki, dziękuję też Joannie Caroll (coś jednak musiałam wybrać)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5competency-describing teaching programPolangmar
5results-oriented curriculum
Lota
4outcome-based teaching plan/programme
Joanna Carroll


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
outcome-based teaching plan/programme


Explanation:
ten i wiele innych linkow na potwierdzenie ...


    Reference: http://www.libraryinstruction.com/obe.html
Joanna Carroll
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 60

49 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
results-oriented curriculum


Explanation:
simply so.

Lota
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Wynikowy plan nauczania opracowuje się przy wykorzystaniu podstawy programowej (nie chciałem pisać "na podstawie podstawy programowej":) i wybranego programu nauczania, a więc nie może być "curriculum".:)
2 days21 hrs
  -> no coz, nie zgadzamy sie. Ja uwazam, ze curriculum jest jak najbardziej w porzadku.

2 days22 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
competency-describing teaching program


Explanation:
Po konsultacji z nauczycielem dyplomowanym: wynikowy plan nauczania pisze się, na podstawie wybranego programu nauczania (jest ich kilkadziesiąt do wyboru:), we wrześniu na cały rok i wyszczególnia się w nim, co uczeń musi umieć po każdej lekcji ("wynieść" z każdej lekcji:). Plan taki sporządza się z rozbiciem na (zazwyczaj) 3 poziomy: podstawowy (ocena 2 lub 3), rozszerzający (4 lub 5) i dopełniający (6).

szablon do ułożenia indywidualnego wynikowego planu nauczania (treści nauczania, procedury osiągania celów i cele kształcenia znajdujące się w programie nauczania)
http://tinyurl.com/2jfla7

http://tinyurl.com/246sjf
http://tinyurl.com/3cwwn4

Chyba mogłoby też być:
competency-based teaching program (aczkolwiek nie oddaje to dobrze polskiego, specyficznego znaczenia)
http://tinyurl.com/3x7o44

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 355
Grading comment
lepiej chyba "based" dzięki, dziękuję też Joannie Caroll (coś jednak musiałam wybrać)