KudoZ home » Polish to English » Education / Pedagogy

dydaktyka ratownictwa przedmedycznego

English translation: basic life support


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:ratownictwo przedmedyczne
English translation:basic life support
Entered by: Polangmar

21:24 Jan 13, 2008
Polish to English translations [PRO]
Medical - Education / Pedagogy
Polish term or phrase: dydaktyka ratownictwa przedmedycznego
przedmiot w szkole policealnej
kształcenie w zawodzie ratownika medycznego

dydaktyka ratownictwa przedmedycznego
ratownictwo techniczne
ratownictwo medyczne
makawa
basic life support
Explanation:
Dydaktyka to odrębny termin - poza konkursem:) proponuję:
- didactics
- teaching

kurs na patent żeglarza jest realizowany w pakiecie z kursem ratownictwa przedmedycznego BLS (basic life support)
http://tinyurl.com/yrtvpz

Jest spór terminologiczny o rozróżnienie pojęć ratownictwa medycznego i przedmedycznego. Ponieważ w tekście występuje także ratownictwo medyczne, zakładam, że ratownictwo przedmedyczne ma znaczenie BSL.

Ratownik przedmedyczny to osoba, która udziela pomocy poszkodowanemu, przed przybyciem pogotowia ratunkowego. Ratownikiem przedmedycznym może stać się każda osoba, będąca świadkiem wypadku (lub innej sytuacji, która zagroziła życiu lub zdrowiu człowieka), mająca podstawową wiedzę na temat pierwszej pomocy.
Zadaniem ratownika przedmedycznego jest zabezpieczenie miejsca zdarzenia, zabezpieczenie poszkodowanego tak, aby nie doznał dalszych urazów, udzielenie doraźnej pomocy - w miarę możliwości pierwszej pomocy, oraz wezwanie pogotowia ratunkowego.
http://tinyurl.com/2gjodp

Basic Life Support (BLS) is a specific level of prehospital medical care provided by trained responders, including emergency medical technicians, in the absence of advanced medical care.
http://tinyurl.com/yvlyuf

Ratownictwo przedmedyczne
http://tinyurl.com/2fty2z

Wykładowca ratownictwa medycznego z wieloletnim doświadczeniem powiedział mi iż nie ma czegoś takiego jak ratownik przedmedyczny czy przedlekarski!!!
http://tinyurl.com/2za8wt

Wiem, że tytuł RATOWNIK PRZEDMEDYCZNY praktycznie oficjalnie nie istnieje...
http://tinyurl.com/yraqt6

basic life support [343000 wystąpień]
http://tinyurl.com/2bzqy9
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
ta
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1basic life supportPolangmar
4didactics of pre-medical life-savingxxxvenue
3pre-medical emergency didactics
Krzysztof Raczkowiak


Discussion entries: 1





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
didactics of pre-medical life-saving


Explanation:
an easy one:)

Example sentence(s):
  • The didactics of pre-medical life-saving are taught here.
xxxvenue
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Wydaje mi się, że ideą "Example sentence(s)" jest przytaczanie zdań autorstwa rodzimych użytkowników angielszczyzny. Wybacz, ale jakoś bardziej im ufam, jeśli chodzi o poprawność językową, niż Polakom (czy nawet Polkom:)). http://je.pl/vjbj
58 mins

28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pre-medical emergency didactics


Explanation:
Nawet się gugluje.

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2008-01-13 21:56:28 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.pl/search?q="pre-medical emergency&hl=pl&l...
Nie wiem, dlaczego poprzednio nie wyświetlił się link.


    didactics of pre-medical life-saving
Krzysztof Raczkowiak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Czy wszystkie 6 odsyłaczy są potwierdzeniem, czy może jednak któryś z nich bardziej niż inne?:) http://je.pl/ac8u
37 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ratownictwo przedmedyczne
basic life support


Explanation:
Dydaktyka to odrębny termin - poza konkursem:) proponuję:
- didactics
- teaching

kurs na patent żeglarza jest realizowany w pakiecie z kursem ratownictwa przedmedycznego BLS (basic life support)
http://tinyurl.com/yrtvpz

Jest spór terminologiczny o rozróżnienie pojęć ratownictwa medycznego i przedmedycznego. Ponieważ w tekście występuje także ratownictwo medyczne, zakładam, że ratownictwo przedmedyczne ma znaczenie BSL.

Ratownik przedmedyczny to osoba, która udziela pomocy poszkodowanemu, przed przybyciem pogotowia ratunkowego. Ratownikiem przedmedycznym może stać się każda osoba, będąca świadkiem wypadku (lub innej sytuacji, która zagroziła życiu lub zdrowiu człowieka), mająca podstawową wiedzę na temat pierwszej pomocy.
Zadaniem ratownika przedmedycznego jest zabezpieczenie miejsca zdarzenia, zabezpieczenie poszkodowanego tak, aby nie doznał dalszych urazów, udzielenie doraźnej pomocy - w miarę możliwości pierwszej pomocy, oraz wezwanie pogotowia ratunkowego.
http://tinyurl.com/2gjodp

Basic Life Support (BLS) is a specific level of prehospital medical care provided by trained responders, including emergency medical technicians, in the absence of advanced medical care.
http://tinyurl.com/yvlyuf

Ratownictwo przedmedyczne
http://tinyurl.com/2fty2z

Wykładowca ratownictwa medycznego z wieloletnim doświadczeniem powiedział mi iż nie ma czegoś takiego jak ratownik przedmedyczny czy przedlekarski!!!
http://tinyurl.com/2za8wt

Wiem, że tytuł RATOWNIK PRZEDMEDYCZNY praktycznie oficjalnie nie istnieje...
http://tinyurl.com/yraqt6

basic life support [343000 wystąpień]
http://tinyurl.com/2bzqy9

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 355
Grading comment
ta

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vanda Nissen
9 hrs
  -> Dziękuję.:)