ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to English » Education / Pedagogy

pedagogika (wczesnoszkolna i przedszkolna) nauczycielska

English translation: Pre-School and Early Childhood Education; Pre-School and Early School Education

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:pedagogika (wczesnoszkolna i przedszkolna) nauczycielska
English translation:Pre-School and Early Childhood Education; Pre-School and Early School Education
Entered by: Dario555

12:56 Feb 23, 2011
Polish to English translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy / Education
Polish term or phrase: pedagogika (wczesnoszkolna i przedszkolna) nauczycielska
Dyplom ukończenia studiów na kierunku pedagogika, w specjalności : pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolan nauczycielska. Ja wiem że pedagogika wczesno i pezedszkolna to Early School and Pre-school Education ale gdzie dać nauczycielska do tej frazy??? czy napisać with a teaching specialization of Early School and Pre-school Education czy znowu: Early School and Pre-school Education for Teachers czy jak ?? prosze o pomoc idzie dyplom do UK.
bolkowska
Poland
Early Childhood and Pre-School (Teacher) Education
Explanation:
Takie są mniej więcej odpowiedniki na mojej uczelni.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2011-02-23 15:16:50 GMT)
--------------------------------------------------

Kierunki nauczycielskie ogólnie określane są jako: TEACHER EDUCATION PROGRAMS.

Poszczególne kierunki pedagogiczne określane są po prostu jako "EDUCATION".

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2011-02-23 15:19:39 GMT)
--------------------------------------------------

Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna. Cel studiów ... kształcenie kompetencji językowych i komunikacyjnych u dzieci w przedszkolu i klasach I–II.

Selected response from:

Dario555
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Early School and Pre-School EducationBubz
4 +1Early Childhood and Pre-School (Teacher) Education
Dario555
3teaching young learnersMateusz Pawłowski


Discussion entries: 20





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
teaching young learners


Explanation:
Wydaje mi się, że "nauczycielska" nie jest tutaj wcale potrzebna.

http://www2.khi.is/files/file/baeklingur/KHI_enska-lorens.pd...

Mateusz Pawłowski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Early Childhood and Pre-School (Teacher) Education


Explanation:
Takie są mniej więcej odpowiedniki na mojej uczelni.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2011-02-23 15:16:50 GMT)
--------------------------------------------------

Kierunki nauczycielskie ogólnie określane są jako: TEACHER EDUCATION PROGRAMS.

Poszczególne kierunki pedagogiczne określane są po prostu jako "EDUCATION".

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2011-02-23 15:19:39 GMT)
--------------------------------------------------

Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna. Cel studiów ... kształcenie kompetencji językowych i komunikacyjnych u dzieci w przedszkolu i klasach I–II.



Dario555
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1518

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar
9 hrs
  -> Dziękuję ;-)

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Early School and Pre-School Education


Explanation:
Podaje kilka opcji, gdyz generalnie polskie studia pedagogiczne okreslane sa mianem:
Early School and Pre-School Education (w slowie education zawiera sie pedagokika nauczycielska, i nic juz dodawac nie trzeba) - wydaje mi sie to bardzo precyzyjnym tlumaczeniem, choc takich studiow nie znajdziemy w Londynie czy w Sydney.
druga mozliwosc to
"Early Childhood Education" - anglosaski odpowiednik naszej pedagogiki, wiec tak tez mozna, tyle, ze w przeciwienstwie do Dariusza uwazam, ze samo ECE absolutnie wystarczy - dodawanie pre-school to juz troche maslo maslane.
ECE obejmuje okres od 0 do 8 lat.
No wlasnie: 0 do 8 lat, ale na ECE mozna wybrac np kierunek psychologia, wiec tutaj brakuje tego elementu "kierunku nauczycielskiego". W rezultacie raczej zaproponowalabym "Early Childhood Teaching" jako wyjscie nieco bardziej precyzyjne.
Choc stawiam na odpowiedz w pasku glownym.

Bubz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 65

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar
1 day21 hrs
  -> Musztarda po obiedzie, ale mimo wszystko dziękuję ;) Na dyplomach IMO tlumaczyc nalezy doslownie lub uzywac nazw jakimi posluguje sie dana uczelnia (ECE uzylabym jednak w innych kontekstach)