KudoZ home » Polish to English » Electronics / Elect Eng

przesterowanie

English translation: overload


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:przesterowanie
English translation:overload
Entered by: Wojciech Kutta

10:43 Mar 30, 2007
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
Polish term or phrase: przesterowanie
może wystapić przy wzmoncieniu sygnału. Poza tym brak szerszego kontekstu - karta danych produktu
Piotr Bienkowski
Poland
overload
Explanation:
Signal overload
Selected response from:

Wojciech Kutta
Grading comment
dziękuję. To pasowało do mojego kontekstu
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5oversteering/over steering
Marian Krzymiński
5overvolumetlumaczka
3overload
Wojciech Kutta
3clipping
PAS
3 -1distortion
Slawomir Nowodworski


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
overvolume


Explanation:
jesli chodzi o sprzet audio, to z pewnością 'overvolume'.
Jesli chodzi o wzmacniacz napieciowy (dane są w woltach) , to mozna dać 'overvoltage' . Ponizej podaje link do artykulu ( zreszta brytyjskiego, aby byl pewny English)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-03-30 12:11:34 GMT)
--------------------------------------------------

www.lindos.co.uk

Example sentence(s):
  • (See ‘The Overvolume Problem’) Condition of use: UniSon is offered to the industry and to standards bodies free of charge for the benefit of all. ...

    (See ‘The Overvolume Problem’) Condition of use: UniSon is offered to the industry and to standards bodies free of charge for the ben
tlumaczka
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 23

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  PAS: jak sama zauważasz, overvolume dot. *dźwięku*, a jeśli chodzi o inny sygnał, nie akustyczny?
1 hr

28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
distortion


Explanation:
Tak się nazywa przesterowane brzmienie np. harmonijki ustnej w przypadku użycia określonego typu mikrofonu.
Patrz link

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-03-30 12:41:59 GMT)
--------------------------------------------------

Nadal poruszam się po omacku, ale w kontekście brzmienia obstaję przy distortion, ewentualnie może być overdrive.
http://tinyurl.com/266jnc


    Reference: http://tinyurl.com/2kogu8
Slawomir Nowodworski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  tlumaczka: distortion to znieksztalcenie, ktore jest nastepstwem przesterowania "overvolume' 9 zreszta wynikiem przesterowania sa 'non-lineasr distortions'
57 mins

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
clipping


Explanation:
to ostrożna propozycja. Clipping to obcięcie amplitudy, ale w tym momencie sygnał jest przesterowany.

do samego "overvolume" o tyle nie jestem przekonany, że po szybkim czytaniu to funkcja różnych odtwarzaczy "optymalizująca" dźwięk na maksymalnym poziomie sygnału (za linkiem Lindos), a to nie jest bynajmniej tożsame ze zniekształcaniem sygnału.

PAS
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
oversteering/over steering


Explanation:
The high tone piezo drivers of these speakers are now protected against distorsion and harmonic signals which are the result of over steering the amplifier. Z linku poniżej


    Reference: http://www.skytronic.com/rsc/man/100/171_200.pdf
Marian Krzymiński
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 136

18 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
overload


Explanation:
Signal overload

Wojciech Kutta
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
dziękuję. To pasowało do mojego kontekstu